Як побудувати юридичний бізнес на базі сучасних технологій, розповів Євген Бессарабов

Лекцію консультанта з питань управління, legaltech-розробника, innovations enthusiast Євгена Бессарабова було присвячено технологізації роботи юридичної компанії: від CRM до білінгу, управлінського обліку, KPI юристів і партнерів та бази знань.

Він запропонував слухачам Legal High School власне бачення відмінності поняття «система» від поняття «програмний продукт». На його думку, неможливо автоматизувати те, що попередньо не систематизоване.

У першу чергу лектор навів розшифровку деяких найпопулярніших назв, переважно англомовного походження, щоб деякі не зовсім добросовісні підприємці не вводили цими словами в оману довірливих клієнтів.

Рішення Legal Tech можна поділити на три широкі категорії:

1. Інструменти реалізації. Це технології загального характеру, що забезпечують можливість використання інших цифрових засобів. Деякі з них не є специфічними для галузі права (наприклад, системи «хмарного» зберігання даних і комп’ютерної безпеки), інші створені спеціально для використання в юридичній діяльності.

2. Технології забезпечення організаційної роботи, що підвищують ефективність руху справи всередині організації, а також бек-офісу: відділу кадрів, розвитку бізнесу, бухгалтерії, білінгу тощо. Подібні технології використовуються в багатьох юридичних фірмах, але далеко не завжди повністю інтегровані в бізнес -процеси.

3. Технології вирішення основних правових завдань, які полегшують роботу юристів або повністю їх замінюють.

На думку лектора, у майбутньому можна очікувати на появу нових технічних рішень, заснованих на напрацюваннях у сфері штучного інтелекту, які вирішують ще більш складні юридичні завдання.

Лектор визначив сфери автоматизації в юридичній фірмі, зазначивши, що однією з ключових для бізнесу систем є CRM (Customer Relationship Management) — система управління взаємовідносинами з клієнтами, призначена для автоматизації взаємодії з ними, зокрема, для оптимізації маркетингу і поліпшення обслуговування клієнтів, шляхом збереження та аналізу інформації про клієнтів та історію взаємин з ними.

На думку Євгена Бессарабова, система CRM складається мінімум з:

— бази даних клієнтів/контрагентів;

— історії взаємин з клієнтами;

— історії ваших маркетингових/PR/BD-заходів;

— підсистеми аналітичної звітності.

Не менш важливою є і система обліку часу та витрат у вигляді щоденних звітів, табелів (Time Sheets, Time Slips), що дає змогу зберігати результати робіт з описом за окремими проектами (клієнтським і внутрішнім), а також у вигляді звітів, які відображають понесені витрати в розрізі окремих проектів (клієнтських і внутрішніх, у тому числі маркетингових/PR/BD).

Білінгова система (billing, від англ. «виставляння рахунків») — система бізнес-процесів білінгу: тарифікація робіт, виставляння рахунків клієнтам і обліку оплат.

На думку лектора, у системній юридичній фірмі обов’язково повинен бути мінімальний набір:

— система обліку часу і білінгу;

— система CRM;

— система управлінського обліку і звітності;

— база знань (шаблонні рішення і проекти, реалізовані раніше).

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів