Правильна комунікація — запорука успіху, вважає Вікторія Єсауленко

Як правильна комунікація підвищує прибуток юрфірми? Лайфхаками від лідера ринку поділилася із слухачами Legal High School Вікторія Єсауленко, директор з маркетингу Asters. Вона нагадала слова Дейла Карнегі про те, що професіоналізм складає лише 15% успіху, а решта 85% — це вміння спілкуватися з людьми. У відношенні до юридичного бізнесу це означає, що якщо ви не навчитеся спілкуватися з клієнтом, клієнт або ним не стане, або перестане ним бути.

Як зазначила пані Єсауленко, Арістотель ще 2500 років тому розділив комунікацію на три елементи: знання (інформація), якими володіє комунікатор, емоційний зв’язок комунікатора з аудиторією та особа комунікатора (його особистий бекграунд). Головними питаннями ще до виходу на ринок, на думку лектора, мають бути: хто я? Де я? Чого я хочу? Як я це робитиму? І, нарешті, хто за це платитиме?

Лектор зазначила, що чотирма китами правильного спілкування є увага, значимість, цілеспрямованість та емоції.

Для слухачів Legal High School Вікторія Єсауленко сформулювала заповіді спілкування з клієнтом: він має бути задоволений, тому ставитися до нього треба уважно і з повагою; дайте йому більше, ніж він очікує; володійте емоційним інтелектом; завжди кажіть клієнту «так» («так, ні…», «так, і…», «так, але…»); на важливі зустрічі має йти той, хто може ухвалювати рішення; говорити коротко і чітко по темі; потрібно мати коротку, але ємну пропозицію.

Говорячи про правила письмового спілкування, лектор навела основні умови успіху:

  1. Правильне звертання.
  2. Максимально грамотно.
  3. Одним шрифтом.
  4. Одним кольором.
  5. З пунктом.
  6. Хто, що, де, коли, навіщо.
  7. Тільки доцільна інформація.
  8. Коректне прощання.
  9. Нагадування.

При цьому вона навела приклади невдалих листів.

У сучасному світі не менш важливим за листування є спілкування телефонне. Відтак, Вікторія Єсауленко виклала правила розмови телефоном:

  1. Написати перед дзвінком.
  2. Привітатися.
  3. Відрекомендуватися.
  4. Мати можливість записати.
  5. Сфокусуватися.
  6. Переходити до суті.
  7. Бути ввічливим.
  8. Передзвонює ініціатор розмови.
  9. Домовляйтеся про подальші плани.

Під час ділової розмови лектор радить не використовувати зайві слова, епітети та слова-паразити, абревіатури, юридичні терміни тощо. Натомість варто навчитися мистецтву ставити запитання та розповідати історії.

Щоб знайти клієнта, потрібно знати, де він буває. Тому лектор радить спершу вивчити цільову аудиторію, щоб комунікація була максимально спрямованою на її потреби. Крім того, потрібно вивчити канали комунікації, якими переважно користується цільова аудиторія.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів