Більшість матеріалів, доступних в інтернеті, захищені авторським правом — Тетяна Харебава та Вероніка Збризька

«Алгоритми IP Due Diligence рекламних та маркетингових кампаній» — тема лекції в Legal High School Тетяни Харебави, керівника юридичного департаменту Sport Labs Group, та Вероніки Збризької, адвоката, юрисконсульта Sport Labs Group. Для ілюстрації важливості теми вони навели актуальну статистику, з якої випливає, що за останнє десятиліття витрати на рекламу в світі невпинно зростали: якщо 2010-го світовий рекламний бюджет складав 399 млрд доларів, то 2019-го — 563 млрд доларів.

Опису рекламної кампанії лектори дали таке визначення: рекламна кампанія — це цілеспрямована система ретельно спланованих заходів з реклами та просування на ринок певного товару чи послуги. За їхніми словами, рекламні кампанії бувають короткими, хоча деякі тривають десятиліттями. При цьому вони навели приклади успішних рекламних кампаній відомих світових брендів, зазначивши, що вдала рекламна кампанія може суттєво підвищити доходи виробника.

Говорячи про ІР-аудит, Тетяна Харебава відзначила, що це системний аналіз об’єктів інтелектуальної власності (ІВ), що належать, використовуються або купуються компанією з метою оцінки ризиків та управління ними, розв’язання проблем та впровадження передового досвіду у сфері управління активами ІВ. Метою IP Due Diligence є захист прав ІВ власника/замовника рекламної кампанії, правомірне використання чужих об’єктів прав ІВ та мінімізація ризиків у спірних моментах. Завданням IP Due Diligence у рекламній кампанії є виявлення та встановлення об’єктів права ІВ, які можуть бути захищені; виявлення та встановлення можливих порушень прав ІВ третіх осіб; встановлення необхідності отримання ліцензії/дозволу на використання об’єктів права ІВ; встановлення ризиків у рекламній кампанії.

Лектор детально описала стадії проведення IP Due Diligence, проаналізувала об’єкти рекламної кампанії на предмет їх захищеності авторським правом та розповіла про способи захисту ІВ елементів рекламної кампанії. Зокрема, слухачі Legal High School дізналися, в якому разі треба захищати об’єкт як торговельну марку, а в якому — як промисловий зразок, винахід, корисну модель тощо.

Тетяна Харебава розповіла про особливості отримання правової охорони об’єктами ІВ, які використовуються в рекламі, зокрема про авторське право. Описуючи такий спосіб захисту, як комерційна таємниця, вона зазначила, що будь-яка конфіденційна інформація про бізнес, яка надає вашому бізнесу конкурентну перевагу, зокрема методи продажу, профілі споживачів, списки постачальників, виробничі процеси, маркетингові плани, відмінна ідея для рекламної кампанії тощо, може бути захищеною законом про комерційну таємницю або законами щодо недобросовісної конкуренції.

Лектори розповіли про отримання дозволів чи ліцензій на використання чужих об’єктів ІВ, при цьому наголосили, що більшість матеріалів, доступних в інтернеті або зберігаються на вебсерверах, захищені авторським правом так само, як і твори, опубліковані будь-якими іншими способами.

Вероніка Збризька розповіла про порівняльну рекламу та новели законодавства щодо дозволених і заборонених меж у такій рекламі. При цьому вона навела приклади рекламних компаній, в яких має місце «елегантний тролінг» між конкурентами. Проте спікер застерегла, що порівняльна реклама, як і тролінг у рекламі, є небезпечною «зброєю».

Лектор звернула увагу на можливі порушення законодавства у рекламних/маркетингових кампаніях та види відповідальності за такі порушення. Окрім того, Вероніка Збризька навела ряд практичних кейсів щодо розгляду судами та органами Антимонопольного комітету України справ про порушення, які мали місце в рекламних/маркетингових кампаніях.

Насамкінець лектори підсумували, які практичні заходи необхідно здійснити юристам та компанії для реалізації ефективного IP Due Diligence у рекламних/маркетингових кампаніях.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
Кошик