Про основні виклики при відкритті інтернет-магазину оптовим гравцем та про шляхи їх подолання на досвіді бізнесу побутової техніки розповіла Анна Жарова, представник міжнародної компанії
- 31.03.2021 21:37
- Новини
У рамках спецкурсу «Захист економічної конкуренції» експерт міжнародної компанії Анна Жарова розповіла слухачам Legal High School про конкуренційні тренди та виклики для юристів на онлайн-ринку.
На початку лекції Анна Жарова звернула увагу на те, що в умовах третього локдауну, який введено в багатьох країнах та, зокрема, і в Україні у зв’язку з поширенням COVID-19, електронна комерція все більше набирає обертів і все більше компаній переходять на онлайн-продажі для забезпечення безпечних продажів.
Розповідаючи про тренди, лектор підкреслила, що онлайн-ринок збільшується і кожен гравець на ринку швидко адаптується до змін. Так, продажі на ринку дрібно-побутової техніки зростають порівняно з минулим роком. Загальним трендом, за її словами, є відкриття власних брендових магазинів для гравців, які були представлені лише в офлайні або тільки як оптовий постачальник для онлайн-рітейлу.
Спікер розповіла про основні виклики при відкритті інтернет-магазину оптовим гравцем з огляду на антимонопольне регулювання, а також про інструменти та заходи для уникнення ризиків порушення конкурентного права. Так, викликами є зміна статусу «клієнт — конкурент» для оптових продажів, необхідність зміни поведінки на ринку та оновлення комерційних політик з урахуванням антимонопольного регулювання.
Також лектор зупинилася на викликах при комунікації з конкурентами — клієнтами та на темах, що є «червоною зоною» для обговорення, а саме:
— ціноутворення — компанії-партнери не можуть узгоджувати ціни для кінцевого споживача;
— складські запаси, обсяги імпорту та інша інформація є частиною комерційної таємниці та не може бути узгоджена з партнерами;
— промостратегія інтернет-магазину не може ґрунтуватися на промостратегії для клієнтів і навпаки.
Щоб впоратися з викликами та уникнути порушення антимонопольного законодавства, лектор порадила унеможливити обмін інформацією між оптовим та роздрібним підрозділами щодо будь-якого потоку даних. Також варто погодити політику обміну інформацією і ділитися тільки тією інформацією, яка строго необхідна для виконанні певних функцій. Постійно проводити тренінги з персоналом різних підрозділів щодо обміну інформацією та будувати так звану китайську стіну в операційній діяльності між відділами оптових і роздрібних продажів.