«Структурований ритейл більш привабливий для інвесторів» — заступник директора юридичного департаменту ТОВ «Еко» Ольга Мицик
- 04.04.2018 17:02
- Новини
На що необхідно звертати увагу при структуруванні бізнесу ритейл-компанії, розповіла слухачам Школи корпоративного права та M&A Legal High School заступник директора юридичного департаменту ТОВ «Еко» Ольга Мицик.
За її словами, бізнес є бізнесом тільки тоді, коли його можна продати, тому його, в тому числі й ритейл, треба розглядати як товар. «Будь-який інвестор, який захоче вкласти гроші в той же ритейл, повинен розуміти, яка у нього структура, з чого він складається і які моменти є ризиковими. Тому питання структурування ритейлу є доцільним», — підкреслила Ольга Мицик.
Серед загроз неструктурованого ритейлу лектор відзначила неправомірні дії фіскальних органів, оскільки, маючи одну або дві юридичні особи, які змішано займаються всім, будь-який фіскальний орган може накласти штрафні санкції, що в підсумку може призвести до паралізації бізнесу. Також, за її словами, не структурований ритейл-бізнес підданий ризикам рейдерського захоплення конкурентами. Непрямі погрози неструктурованого бізнесу — це втрата контролю над компанією та її активами, допущення помилок в обліку, а такий бізнес менш привабливий для інвесторів.
За словами лектора, структурування ритейлу дозволить:
— отримати юридичний контроль і можливість реального управління своїм бізнесом або через безпосередню участь у статутному капіталі, або без такої участі;
— ліквідувати розрізненість активів;
— створити єдиний центр прийняття рішень;
— побудувати систему інвестування та реінвестування бізнесу;
— повною мірою використовувати механізми міжнародного й українського податкового планування;
— враховувати ризики і проблеми, пов’язані з трансфертним ціноутворенням та взаємовідносинами між взаємозалежними особами;
— удосконалити структуру договірних і господарських зв’язків;
— впровадити ефективну структуру податкового планування.
Як зазначила Ольга Мицик, структуру ритейл-компанії необхідно будувати таким чином, щоб компанія, яка є власником активів (об’єктами нерухомого майна, обладнання), не повинна бути пов’язана з іншими компаніями, що здійснюють будівництво, виробництво, логістику і маркетинг. У свою чергу, операційний бізнес потрібно розділити між різними компаніями, а не зосереджувати в одній. «Є різні формати магазинів (будинок, супермаркет, гіпермаркет) і їх доцільно розподілити на різні операційні компанії. А ці компанії безпосередньо співпрацюють з постачальниками, орендодавцями. Тобто необхідно побудувати схему таким чином, щоб актив був завжди захищений», — підкреслила доповідач.