З 1 січня 2021 року умовою притягнення особи до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення буде встановлення вини особи — Віталій Наконечний

Про нові норми щодо податкових перевірок, оскарження та застосування санкцій йшлося під час лекції Віталія Наконечного, адвоката, члена експертної ради з питань підготовки узагальнюючих податкових консультацій при Мінфіні. З огляду на власний досвід він сформулював слухачам Legal High School ряд практичних порад, стосовно надання документів на запит контролюючих органів, підкресливши, що контролюючим органам забороняється вимагати від платника податків надання:

— інформації, що була отримана контролюючим органом раніше в установленому законом порядку, в тому числі інформації, що міститься та опрацьовується в інформаційних базах;

— документів, в яких містяться відомості, внесені до відповідних інформаційних баз.

Щодо допуску до податкових перевірок, то лектор наголосив, що у разі, коли планова перевірка призначена на один строк, а фактично була перенесена на інший строк, про що не повідомлено платника податків, треба посилатися на абзац 2 пункту 77.4 статті 77 Податкового кодексу України, відповідно до якого право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у разі, якщо йому не пізніше, ніж за десять календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки. Невиконання цих вимог, на думку Віталія Наконечного, призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності її правових наслідків. На підтвердження цієї позиції він навів постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 17 липня 2018 року у справі №819/2118/17.

Лектор звернув увагу на те, що у вирішенні питання, надавати чи не надавати податковій копії документів, потрібно вказувати на суперечність між пунктами 20.1.14 та 20.1.46 ПК України і апелювати до постанови Верховного Суду від 31 липня 2018 року у справі №826/11415/16. Також лектор зазначив, що одним із основних елементів верховенства права є принцип правової визначеності, який, серед іншого, передбачає, що закони мають бути чіткими і зрозумілими, вони не повинні бути суперечливими, а у разі недостатньої чіткості чи суперечливості норм права вони повинні тлумачитися на користь невладного суб’єкта, тобто платника податків.

Не менш актуальною є тема строків адміністративного оскарження та форми планових податкових перевірок. З цього приводу Віталій Наконечний зазначив, що змінами, внесеними законом №466, з’явилася можливість поновлення строків на подання скарги під час адміністративного оскарження, а також значно розширено відомості, які повинні міститися в податковому повідомленні-рішенні, зокрема стислий зміст порушень, обставини вчиненого правопорушення. Крім того, він зазначив, що з 1 січня 2021 року діятиме норма, відповідно до якої необхідною умовою притягнення особи до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення є встановлення контролюючими органами вини особи.

Насамкінець Віталій Наконечний дав практичні поради, як не допустити початку досудового розслідування, щодо порядку дій у межах кримінального провадження та захисту інтересів платника податків за допомогою Ради бізнес-омбудсмена, Міністерства фінансів України та народного депутата України.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
Кошик