Щоб уберегти торгову марку від розмивання, необхідно працювати з ринком — переконана Марія Ортинська, IPStyle

Керуючий партнер патентно-юридичної компанії IPStyle, патентний повірений України Марія Ортинська продовжила тему дострокового припинення охорони ТМ і поділилася українським досвідом. Модуль «Припинення правової охорони ТМ» блоку «Торгові марки та інші засоби індивідуалізації» Школи з інтелектуальної власності Legal High School продовжує свою роботу.

Пані Ортинська зазначила, що власник свідоцтва на знак для товарів і послуг у будь-який момент може відмовитися від нього повністю або частково на підставі заяви, наприклад у зв’язку з певними репутаційними ризиками або ризиками визнання свідоцтва недійсним. Дія свідоцтва припиняється за рішенням суду у зв’язку з перетворенням знака на позначення, що стало загальновживаним для певного виду товарів чи послуг після дати подання заявки. Ксерокс, памперс, скотч, джип — усе це торгові марки, які потрапляють у зону ризику загальновживаності. Марія Ортинська зазначила, що загальновживаність — це основна мета маркетологів, але цієї мети не переслідує бізнес, який може втратити ТМ.

Говорячи про український досвід, лектор розповіла про кейси ТОВ «Сандора» vs. ПАТ «Алеф-Віналь» з питання позначення «Тамянка». Станом на кінець 2014 року було зареєстровано 48 знаків, що містять позначення «Тамянка». Суд вирішував питання про визнання позначення «Тамянка» загальновживаним. Лектор зупинилась на протистоянні у справі щодо дострокового припинення дії ТМ «Червона шапочка» через невикористання.

Вона розповіла і про досить незвичайні реєстрації. Наприклад, ТМ «Савік Шустер» зареєстрована серед іншого для препаратів для чищених зубних протезів і стічних труб, жіночих корсажів, запашних паличок, барвників для бороди, костюмів для водних лиж. А Світлана Лобода зареєструвала ТМ, зокрема, для шкур звірів, послуг фахівців-хіміків, виховання в дошкільних установах… Пані Ортинська вважає, що зазначення такого широкого переліку товарів і послуг, для яких реєструється торгова марка, містить ряд ризиків — з огляду на невикористання дію свідоцтва може бути достроково припинено.

«Щоб уберегти торгову марку від розмивання, необхідно працювати з ринком. Наприклад, звертатися в магазини, щоб проставляли на цінниках позначення «зареєстрована ТМ» біля назви товару, вносити зміни у «Вікіпедію» та інші енциклопедії, проводити майстер-класи для дистриб’юторів», — зазначила Марія Ортинська.

Лектор нагадала, що згідно із Законом України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» дію свідоцтва на знак для товарів і послуг може бути достроково припинено, якщо він не використовується протягом трьох років. Угода про асоціацію з Європейським Союзом встановлює п’ятирічний строк. Лектор розповіла про судову практику і на підтвердження трирічного строку, і на підтвердження п’ятирічного.

На завершення пані Ортинська акцентувала увагу на необхідності підприємства вчиняти превентивні дії, щоб уберегти клієнта від дострокової втрати ТМ, зважаючи на невикористання. Вони, зокрема, попереджають клієнтів, що незабаром закінчується п’ятирічний термін дії і рекомендують зафіксувати використання товару або послуги, маркованої ТМ на ринку.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів