Тільки бутик може давати рентабельність не менше, ніж велика юридична компанія, підкреслив Денис Бугай

П’ятірка топ-компаній у рейтингу «50 провідних юридичних фірм України» має більший дохід, ніж усі 50 фірм «бронзової ліги». Такі дані навів партнер ЮК VB PARTNERS Денис Бугай під час лекції «Бутиковість як відповідь на конкурентні виклики» у рамках нової Школи розвитку юридичного бізнесу LHS, що стартувала сьогодні. Аналізуючи причини такого фінансового дисбалансу, лектор дійшов висновку, що тільки бутик може давати рентабельність не менше, ніж велика юридична компанія.

Посилаючись на власний досвід, пан Бугай назвав головні переваги такого формату компанії: капіталізація ваших знань і навичок; рентабельність; можливість концентрації на улюбленій справі; розумність бюджетів на BD/PR. Спікер також сфокусувався на ключових складових бутика — чотирьох «маст хев» для юридичної компанії, яка ідентифікує себе як бутикова. По-перше, це екстра (!) рівень експертизи, стандартів і сервісу. Юристи бутика повинні мати не тільки глибокі знання, а й солідний досвід, такий концепт організації діяльності має на увазі розуміння трендів ринку, активну участь у професійному середовищі. «Бутик це та компанія, бутиковість якої визнана ринком», — констатував Денис Бугай.

Друга необхідна умова для бутика — це впізнаваність і визнання. «Це різні поняття. Впізнаваність фірми не завжди означає визнання», — додав спікер. За його словами, визнання має два рівні: формальний (участь у престижних профільних рейтингах і дослідженнях) і неформальний (рекомендації колег і навіть конкурентів). Тільки за допомогою системної (!) роботи з просування можна досягти визнання на ринку юридичних послуг, констатував Денис Бугай.

Третя обов’язкова ознака бутиковості — наявність широкого кола контактів, мережа — networking. Ключовий канал отримання замовлень — це колеги (конкуренти), в цьому випадку не менш важливою є активна участь у бізнес- або галузевих асоціаціях, а також партнерська мережа. Четверта — інфраструктура: належна організація всіх внутрішніх процесів у компанії, злагоджена робота всіх її структурних підрозділів.

«Бутик — це про суть, а не про форму», — резюмував спікер. «BD/PR стратегію замість вас ніхто не розробить. Розмовляйте з клієнтом однією мовою. Не забувайте про комплексність знань та експертизи і уникайте пастки «тимчасових тем», — такі рекомендації слухачем Legal High School дав лектор. На його переконання, окремими юридичними напрямами найкраще займатися нішево, наприклад практикою White Collar Crime, адже для великої юридичної фірми такі кейси несуть серйозні репутаційні ризики. При цьому найбільш перспективними спеціалізаціями для бутика спікер вважає, наприклад, сімейне право, насильницькі злочини, булінг та кіберзлочини.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів