Соціологічне опитування — один із найбільш переконливих факторів для визнання знака добре відомим — Владислав Білоцький, Berylstone

У рамках модуля «Припинення правової охорони ТМ» блоку «Торгові знаки та інші засоби індивідуалізації» Школи з інтелектуальної власності Legal High School керуючий партнер АО Berylstone, адвокат Владислав Білоцький поділився особливостями судового захисту добре відомої торгової марки.

Добре відомі торгові марки, як нагадав лектор, це марки, які за рішенням уповноваженого державного органу (Апеляційної палати Міністерства економічного розвитку і торгівлі України) або судової установи визнані добре відомими в Україні.

Серед особливостей охорони добре відомих ТМ пан Білоцький виділив, по-перше, те, що охорона надається без обов’язкової реєстрації в силу факту популярності; по-друге, охорона поширюється як на родинні товари і послуги, так і не на родинні товари і послуги за умови, що використання знака іншою особою вказуватиме на зв’язок між ним і власником добре відомого знака; інтересам власника добре відомого знака, ймовірно, буде завдано шкоди.

Станом на 2019 рік в Україні добре відомими визнано 186 торгових марок (138 Апеляційною палатою МЕРТ (LEGO, Нафтизин, Coca-Cola, Козацька Рада, ЗАЗ, ВІА Гра) і 48 за рішенням судів: LEXUS, Forbes, СТБ, YOUTUBE, MILK BAR, Діазолін комб).

Говорячи про доказову базу, Владислав Білоцький виділив такі чинники: ступінь відомості чи визнання знака у певному секторі суспільства, тривалість, обсяг та географічний район будь-якого використання знака, тривалість, обсяг та географічний район будь-якого просування знака (включаючи рекламування чи оприлюднення та представлення на ярмарках чи виставках товарів або послуг, щодо яких використовується знак), тривалість і географічний район будь-яких реєстрацій за умови, що знак використовується і є визнаним, свідоцтва успішного відстоювання прав на знак, цінність, що асоціюється зі знаком.

Наприклад, у справі про визнання ТМ Aznauri суд взяв до уваги сертифікати відповідності, технологічні картки, договори з торговими мережами, протоколи випробувань, рекламні матеріали; у справі «Діазоліна» — макети упаковок, етикетки за тривалий період, соціологічне опитування, висновок експерта. Пан Білоцький вважає, що соціологічне опитування є одним із найбільш переконливих доказів для визнання знака добре відомим; у справі McDonalds — свідоцтва на знаки для товарів і послуг, копія службової документації, копії ліцензійних договорів, копії статей з інтернету, слайди, дипломи та нагороди.

«При зверненні до Апеляційної палати МЕРТ або до суду необхідно підготувати вражаючий пакет документів. Також раджу провести соціологічне опитування» — порекомендував на завершення лекції Владислав Білоцький.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів