Ефективність — єдине, що можна протиставити великим юридичним компаніям, впевнений Артем Афян

Школа розвитку юридичного бізнесу Legal High School продовжує свою роботу. Керуючий партнер АО Juscutum Артем Афян розповів про ефективність в юрбізнесі і про те, як з її допомогою конкурувати з топ-10.

Пан Афян зазначив, що принципами роботи компанія Juscutum не надто обтяжена — їх всього три, але ефективність стоїть на чолі. «Це єдине, що ми можемо протиставити великим юридичним компаніям», — підкреслив спікер. Пославшись на одну із статистик обсягів юридичного ринку України, він нагадав, що ринок в останні два роки не росте, але доходи великих юркомпаній збільшуються. Що це означає? Що доходи ростуть за рахунок невеликих компаній — багаті стають ще багатшими.

Ефективність — це досягнення більшого результату за рахунок менших ресурсів. Однак, як зазначив Артем Афян, це досить небезпечна стратегія: необхідно працювати все більше, задіюючи все менше ресурсів. Інший момент — ефективність суперечить сімейності, а дружні стосунки найчастіше ефективності тільки шкодять. «Це таке собі прокрустове ложе, в яке потрібно себе загнати для досягнення цілей. Це вимотує, це дуже складно», — попередив пан Афян.

Далі спікер зосередився на деяких проблемах, які постають перед невеликою компанією в процесі росту. Розподіл на практики — найперший удар по ефективності компанії. У певний момент керівництво компанії починає розуміти, що кожна практика — це окрема фірма, що працює за власними стандартами, де відрізняється навіть стилістика написання документів. «Коли ми ідентифікували таку проблему, в команді працювало понад 50 людей. Ніякий тимбілдинг, ніякий мотузковий курс розв’язати цю проблему не може», — зазначив лектор. Ця проблема тягне іншу: чий клієнт? Найчастіше клієнти замикаються в одній практиці, а послуги, пропоновані іншими практиками, продаються складно. Ще одна проблема: чий проект? Здавалося б, цю проблему може розв’язати перехід на проектну роботу. Але це не так. При такому підході виникає питання вибудовування довгострокових відносин з клієнтом. Хто за них відповідає?

Продовжуючи тему ефективності, лектор акцентував увагу на необхідності підрахунку ефективності проекту («якщо ви не можете порахувати ефективність проекту, ви не зможете порахувати ефективність компанії») і зосередився на управлінні відносин з клієнтами. «Якщо ви впровадили CRM-систему, але не прописали бізнес-процеси, швидше за все ви витратили гроші даремно. Якщо ви не змогли сформулювати, що і коли робити юристам, швидше за все ви не зможете масштабувати свій бізнес. Автоматизований бардак залишається бардаком», — наголосив Артем Афян.

Говорячи про систему заохочення і покарання в компанії, спікер підкреслив, що не можна карати за порушення правил, які раніше озвучені не були. Наприклад, протягом якого часу необхідно відповісти клієнту? Негайно? Наприкінці дня? А наприкінці дня це 18:00 або 21:00? «Це ще раз підкреслює, що бізнес-процеси в компанії потрібні», — переконаний пан Афян. Заохочувати можна за все, головне — не перестаратися.

«Юридичний бізнес — це непроста, складна робота. Серед найбагатших людей світу немає керівників юридичних компаній. Серед найбагатших людей України керівників юркомпанії також немає. Юридичний ринок не буде стрімко розвиватися. Проте конкуренція тут дуже висока. У цій професії потрібно постійно самовдосконалюватися. Ринок не чекає зірок. Вам потрібно доводити це самим. Постійно», — мотиваційно завершив свою лекцію Артем Афян.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
Кошик