Формування партнерського кола з родичів і друзів стримує розвиток фірми, переконаний Тімур Бондарєв, АО Arzinger

«Хімія, фізика та арифметика партнерства: від формування і досягнення домовленостей до розподілу ролей і заробітку» — з такою темою у рамках Школи розвитку юридичного бізнесу Legal High School 14 травня 2019 року виступив керуючий партнер і один із засновників АО Arzinger Тімур Бондарєв.

Компанія Arzinger працює на українському юридичному ринку з 2002 року. На зорі своєї діяльності фірма була частиною німецької юридичної фірми — ділилися клієнтами, обмінювалися роботою, проте кожна юрисдикція була окремим бізнесом, тож фірма не була повністю інтегрована. 10 років тому українські партнери викупили бізнес у німецьких колег, і Arzinger стала незалежною українською юридичною компанією.

За словами пана Бондарєва, партнерський склад може поповнюватися за рахунок двох основних джерел: як внутрішнього ресурсу і промотування своїх співробітників, так і зовнішнього ринку, шляхом залучення колег з інших юридичних фірм, корпоративного бізнесу тощо. АО Arzinger відкрите до всіх можливостей і постійно розглядає обидва напрями розвитку. Незалежно від «джерела походження» партнера і тимчасового етапу його приєднання до фірми, кожен партнер має однаковий доступ до інформації компанії й однаковий рівень впливу на розвиток бізнесу.

Спікер зазначив, що юридичний ринок України часто називає партнерами тих, хто такими фактично не є. Зазвичай подібні «партнери» і поняття не мають про фінансову ситуацію в бізнесі, не розуміють ситуацію з перформансом окремо взятих практик і напрямів бізнесу, так само як і не мають права впливати на стратегічні рішення. За словами Тімура Бондарєва, презюмується сам той факт, що партнер — це дуже хороший юрист. Проте на практиці трапляються випадки, коли «партнером» називається людина, яка навіть не має юридичної освіти і/або практичного досвіду роботи. На думку лектора, партнерський склад компанії — це єдина система, з єдиним доступом до інформації. Партнери не тільки сидять за одним столом з метою розподілу прибутку, а й разом приймають важливі рішення.

Як узагалі створюється юридична фірма? Як правило, збираються двоє друзів-юристів, яким набридло працювати на когось, вони вирішують створити свій, незалежний бізнес. Усе починається з дружніх відносин. Однак подальше формування партнерського кола з родичів і друзів стримує розвиток фірми, переконаний Тімур Бондарєв. «Я вважаю, що це головна помилка. Рішення необхідно приймати, виходячи з міркувань бізнесу», — говорить лектор, адже здоровий бізнес якраз і є запорукою успіху, досягнення сильних позицій на юридичній карті України.

Незважаючи на те, що партнери можуть бути друзями, вони повинні спілкуватися за принципом «відкритої руки»: артикулювати важливі речі, єдині цінності. Важливим аспектом є домовленості між партнерами, правила партнерства повинні бути чіткими, в ідеалі — зафіксовані письмово. «Ми з партнерами можемо дивитися по-різному на одну і ту ж практику, але ми повинні дивитися в одному напрямку», — резюмував керівник АО Arzinger Тімур Бондарєв.

Другу частину лекції спікер присвятив відповідям на численні запитання колег. Цікавилися, наскільки життєздатною є модель професійного зростання юристів від позиції помічника юриста до партнера, адже зараз є думка про те, що шукати клієнтів мають усі. Відповідаючи на це запитання, Тімур Борисович провів аналогію з молодим вином: щоб стати дорогим, йому потрібен час. Необхідно «обрости» досвідом, зв’язками, клієнтами, які мають довіряти все більше і більше своєму юристу. «Цей шлях необхідно пройти. Інше питання — необхідність фіксування тимчасового відрізка. Усе має залежати від здібностей юриста», — зазначив лектор.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів