Громадська думка впливає на позицію суду, тому нехтувати нею не варто, — Денис Овчаров

Про важливість ефективної комунікація зі ЗМІ під час і після обшуку — тема лекції у Legal High School Дениса Овчарова, керуючого партнера АО Ovcharov & Partners, який розповів про власну практику роботи під час обшуків при розслідуванні економічних злочинів, а також навів приклади найбільш гучних обшуків, які проводилися останнім часом у рамках розслідування резонансних справ.

Залучення ЗМІ до обшуку має починатися ще до власне події, оскільки публічність може стати запобіжником від обшуку взагалі. Лектор проаналізував ознаки, за якими можна визначити, що обшук готується, для того, щоб правильно підготуватися до нього. Коли йдеться про економічні злочини, підкреслив лектор, обшук може проводитися не тільки в компанії, яка підозрюється в порушеннях, а й у всіх її контрагентів.

За словами Дениса Овчарова, новина або повідомлення про обшук допоможе вирішити одне або кілька завдань, зокрема такі:

— привернути увагу преси й забезпечити підтримку громадськості;

— заспокоїти співробітників, клієнтів і контрагентів;

— заявити про свою правоту і перевести стрілки на винну сторону;

— привернути увагу й отримати допомогу адвокатів, міжнародних організацій тощо;

— будь-яка інша конкретизована мета.

На думку лектора, у справі комунікації зі ЗМІ та громадськістю важливо не втрачати час, адже хто першим повідомить про подію, того трактування події і буде переважаючим. Він визначив структуру повідомлення про обшук, яка повинна містити таке:

— ключовий меседж, виходячи з мети;

— ключові факти історії: кого обшукали, хто і коли прийшов, що шукали і що знайшли, які і ким було заподіяно збитки;

— правова оцінка ситуації: юридична аргументація того, що відбувається, і порушень, які були допущені, хто в них винен;

— почуття та емоції: який ваш соціальний капітал, чому на обшук повинні звернути увагу, чим це загрожує ринку, ніші тощо;

— пропозиції і план дій: яким ви бачите конструктивний вихід із ситуації, що склалася, ваші найближчі дії, які посилюють позицію;

— ключовий меседж і заклики: поділитися, прийти, підтримати тощо, залежно від мети.

Денис Овчаров застеріг слухачів Legal High School від типових помилок, які призводять до втрати переваги в публічній площині: повільна швидкість реакції; відсутність конкретики; відсутність контенту (фото, відео з місця подій, копії ухвали суду про обшук); правові помилки як в оцінці порушень, так і ситуації; заклики до президента, прем’єр-міністра, бога про допомогу і очікування відповіді.

«Громадська думка впливає на позицію суду та його співробітників, тому нехтувати нею не варто», — підкреслив Денис Овчаров.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

Кошик