Наявність відповідної торговельної марки не буде аргументом, якщо вона зареєстрована для обходу Єдиної політики вирішення доменних спорів, — Тарас Кислий

Про знакові рішення 2019 року у сфері захисту прав інтелектуальної власності слухачам Legal High School розповів Тарас Кислий, партнер ЮФ Arzinger. Він звернув увагу слухачів на кейс, в якому блогер намагався захопити доменне ім’я зі зброєю і був засуджений на 14 років. Лектор нагадав про зміни у процедурі захисту доменних імен, у тому числі українських, і наголосив, що наразі процедура захисту доменних імен .UA працює менш ніж рік, і одну таку справу розглядав сам лектор.

Він детально описав справу, в якій сінгапурська компанія, що належить до найбільших виробників смартфонів у світі, подала скаргу на українського громадянина, залученого до торгівлі смартфонами в Україні. Скарга стосувалася доменного імені орро.ua, ліцензіатом якого в Україні є відповідач.

Лектор наголосив на важливих елементах, які потрібно визначити, розглядаючи таку справу: мова справи; схожість/тотожність; права чи законні інтереси щодо спірного домену; добросовісність реєстрації та/або використання.

Роз’яснюючи ці елементи, лектор зазначив, що мовою справи, як правило, є мова реєстраційної угоди, але також може бути мова, про яку домовились сторони, чи мова, яка дає сторонам рівні можливості презентувати позицію (мова, якою володіють сторони). Це дасть змогу не затягувати справу перекладами та не витрачати на них зайві кошти.

Говорячи про схожість доменних імен, лектор зауважив, що частина доменного імені, яка йде після крапки, не враховується під час порівняння. Щодо прав та законних інтересів стосовно доменного імені, то він підкреслив, що для реєстрації доменного імені треба володіти відповідною торговельною маркою, у той же час наявність торговельної марки відповідача не буде аргументом, якщо вона зареєстрована для обходу Єдиної політики вирішення доменних спорів (UDRP). У наведеному лектором кейсі торговельна марка свідомо реєструвалась в інших класах для отримання домену, контент домену асоціювався з позивачем, крім того, на домені була представлена продукція конкурентів.

Описуючи добросовісність використання доменного імені лектор підкреслив, що відповідач знав або повинен був знати про ТМ позивача, відповідач продає смартфони і свідомо склав заявку на ТМ, щоб обійти конфлікт з ТМ позивача, до того ж на сайті відповідача було спливаюче вікно «ОРРО — офіційно в Україні», що було свідомим введенням в оману.

Підбиваючи підсумки сказаного, Тарас Кислий наголосив, що рішення UDRP щодо спірного домену виконується без участі виконавчої служби — як правило, впродовж трьох тижнів після рішення ім’я має бути змінене.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів

Кошик