Річний план податкових перевірок та інші ознаки, що говорять про те, що звітності можуть приділити увагу фіскальні органи, окреслив юрист МЮГ Eterna Law Іван Омельченко

Блок «Підготовка до перевірки» в Legal High School триває. Про річний план податкових перевірок та інші ознаки, що говорять про те, що звітності приділять увагу фіскальні органи, розповів Іван Омельченко, юрист МЮГ Eterna Law. Як зазначив спікер, 2021 рік є нестандартним роком стосовно податкових перевірок, зокрема планових, є зміни, визначені державою у зв’язку з пандемією СOVID-19.

Як відомо, пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України установлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця карантину. Однак постановою КМУ №89 від 3 лютого 2021 року дозволено податкові перевірки юридичних осіб, які були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними; документальні планові, документальні позапланові у разі, якщо є інформація про порушення платником валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями; органом ДПС вищого рівня виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства (або неповне з’ясування під час перевірки питань); щодо ТЦУ; є інформація про порушення платником податків законодавства і платник податків не надасть пояснення на запит; містяться недостовірні дані в податкових деклараціях і платник податків не надасть пояснення на запит.

Є певні шляхи оскарження призначених незаконних перевірок. Зокрема, це може відбуватися шляхом оскарження постанови КМУ №89, наказу про призначення перевірки, а також шляхом оскарження включення до плану-графіка.

Іван Омельченко наголосив, що перевірки є документальні (планові або позапланові, виїзні або невиїзні), фактичні, а також камеральні. Лектор підкреслив, що наслідками недопуску до перевірки можуть бути арешт на майно і арешт коштів.

Арешт майна відбувається, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу (підпункт 94.2.3 Податкового кодексу (ПК) України). Арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків (пункт 94.4 ПК України). Арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом (пункт 94.10 ПК України).

У свою чергу, арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
Кошик