Без налагодження емоційного зв’язку справжня комунікація не досягне своєї мети — Олег Демчик

Модуль «Майстерність переговорів» блоку «Speechmaking-гід для адвоката» Школи судової практики розпочався з лекції на тему «На відстані: як не втратити емоційного контакту, спілкуючись за допомогою цифрових технологій», яку прочитав для слухачів Legal High School Олег Демчик, президент Клубу професійних перемовників, бізнес-консультант. Він зазначив, що проблема дистанційного спілкування набула особливої гостроти в умовах пандемії, отже, потрібно навчитися вибудовувати емоційний контакт за допомогою онлайн-технологій. Проблема полягає в тому, що людина дивиться не в обличчя співрозмовника, а в екран гаджета і чує та бачить, але не відчуває відповіді. Важко оцінити, наскільки те, що ви говорите, співпадає з очікуваннями слухача.

Для налагодження емоційного зв’язку лектор радить зробити все можливе, аби комунікація імітувала живе спілкування, щоб чути відповіді людини на всі ваші запитання. Найкращим варіантом буде наявність одразу двох каналів — відео і голосу або хоча б голосу. Це надасть можливість відчувати не тільки контент — те, що людина говорить, але і як вона говорить — наскільки вона схвильована чи спокійна.

Найгіршим варіантом лектор вважає листування через електронну пошту чи месенджери. При цьому він відстежує тенденцію спілкуватися саме через месенджери. У його практиці були непоодинокі випадки, коли людина дає номер мобільного телефону не для розмов, а саме для переписки.

Плюсами такої ситуації є те, що повідомлення і відповідь на нього можуть бути отримані миттєво, адже нині люди не розлучаються із смартфонами. З іншого боку, така ситуація залишає за людиною право не відповідати на повідомлення впродовж тривалого часу. Таке ігнорування, на думку Олега Демчика, інколи гірше, ніж відмова. Так, відсутність повного контакту суттєво ускладнює роботу з клієнтом на відстані. Коли адвокат не в змозі миттєво відповісти на повідомлення клієнта, в останнього виникає відчуття, що його ігнорують і що адвокат не зацікавлений у співпраці.

Лектор продемонстрував відеосюжет, в якому були приклади налагодження контакту з партнером та випадки, коли, попри контакт, меседж не було отримано сторонами — люди чули один одного, але не слухали. Коментуючи сюжет, Олег Демчик наголосив, що без налагодження емоційного зв’язку справжня комунікація не досягне своєї мети.

При цьому він несхвально відгукувався про практику комунікації з чат-ботами, оскільки вони програмуються людиною і не враховують усієї різноманітності можливих запитів. Дуже часто запит клієнта не співпадає з можливостями чат-бота, що лише дратує потенційного клієнта і він намагатиметься найти компанію, в якій спілкування здійснюватиметься з людиною. Отже, лектор радить самостійно включатися в комунікацію з потенційним клієнтом та зацікавлювати його у ваших послугах.

Олег Демчик ознайомив слухачів Legal High School з алгоритмом підготовки та проведення ефективних переговорів та показав і прокоментував відеосюжет, який на практиці демонструє ці аспекти, а також дав практичні поради для налагодження плідної комунікації з потенційними клієнтами.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

Кошик