Дії захисника під час допиту клієнта — тема лекції Дениса Овчарова

Денис Овчаров, радник Lavrynovych & Partners Law Firm, зазначив, що підготовка до допиту має починатися при перших ознаках інтересу правоохоронних органів до вашого клієнта. Він вважає, що більш виграшна позиція — самому ініціювати зустріч з правоохоронцями, ніж чекати, щоб візит оперативників застав вас зненацька.

Важливим аспектом підготовки, на думку лектора, є визначитися з клієнтом про застосування статті 63 Конституції, яка дозволяє не свідчити проти себе. Але це можливо лише тоді, коли є впевненість, що жодних інших доказів (документів) проти клієнта у слідчого немає. У разі якщо документи є, статтю 63 варто застосовувати тоді, коли клієнт не готовий до допиту.

З власного досвіду Денис Овчаров зробив висновок, що є сенс давати показання під час допиту тільки топ-менеджерам компанії, а рядовим співробітникам ліпше зберігати мовчання.

Підготовка клієнта до допиту починається з довіри. На думку лектора, для встановлення довірчих відносин з клієнтом потрібен час, тому є сенс зустрітися вперше за день до допиту і пропрацювати кілька годин, а потім ще раз зустрітися безпосередньо перед допитом, щоб прояснити питання, що виникли, та поведінку під час форс-мажорних обставин. Лектор не радить говорити про форс-мажор напередодні допиту, щоб не налякати клієнта.

Як методи підготовки до допиту лектор назвав інтерв’ювання з подальшим аналізом ситуації, допит клієнта з позиції слідчого з подальшим аналізом ситуації, розробку тактики і стратегії поведінки на допиті — якщо через особливості психотипу клієнта допит може більше нашкодити, вибирається позиція статті 63 Конституції.

Які функції адвоката під час допиту? Денис Овчаров вважає, що адвокат у першу чергу повинен забезпечити клієнту відчуття захищеності, фіксувати будь-яким чином показання клієнта, надавати протидію незаконному психологічному тиску з боку допитуючого, а також контролювати емоційний стан допитуваного. При цьому лектор підкреслив слухачам Legal High School, що адвокат не повинен говорити більше за свого клієнта — комунікувати зі слідчим повинен сам клієнт.

Після того, як допит завершено, робота адвоката не закінчується. Оскільки допит може бути не останнім, потрібно провести аналіз помилок, допущених під час допиту, визначити ризики, які виникли внаслідок відкриття інформації, спрогнозувати наслідки відкриття інформації і за можливості виправити допущені помилки.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів