До національних публічних діячів відносяться не лише політики, але й керівники державних підприємств, частка державної власності в яких складає понад 50%, — Зоя Нестеровська

Про організацію роботи з політично значущими особами йшлося під час лекції Зої Нестеровської, генерального менеджера з фінансового моніторингу ТОВ «Манівео Швидка Фінансова Допомога». Вона нагадала слухачам Legal High School про нормативну базу, що регулює ці відносин, зокрема Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та Положення про здійснення банками фінансового моніторингу.

Даючи визначення поняття «політично значуща особа» (РЕР), лектор наголосила, що ними вважаються національні та іноземні публічні діячі й діячі, які виконують публічні функції у міжнародних організаціях, перелік яких є у Законі. Говорячи про національних публічних діячів, вона навела їх вичерпний перелік і наголосила, що до них відносяться не лише політики, але й керівники державних підприємств, частка державної власності в яких складає понад 50%, та їхні родичі, і навела приклади таких осіб.

Зоя Нестеровська зазначила, що особи, пов’язані з політично значущими особами (у тому числі національними РЕР), — це фізичні особи, які відповідають хоча б одному з таких критеріїв:

— відомо, що такі особи мають спільне з політично значущою особою бенефіціарне володіння юридичною особою, трастом або іншим подібним правовим утворенням або мають будь-які інші тісні ділові зв’язки з політично значущими особами;

— є кінцевими бенефіціарними власниками юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, про які відомо, що вони де-факто були утворені для вигоди політично значущих осіб — наслідують долю ризику політично значущої особи. Крім того, вона навела вичерпний перелік осіб, які вважаються членами сім’ї РЕР.

Лектор підкреслила, що відповідальність за неналежну організацію внутрішньобанківської системи ПВК/ФТ та проведення первинного фінансового моніторингу несе не лише голова правління банку (або керівник філії іноземного банку), але й відповідальний працівник банку. При цьому банки, які здійснювали фінансові операції з легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, чи фінансування тероризму або розповсюдження зброї масового знищення, можуть бути ліквідовані за рішенням НБУ шляхом відкликання банківської ліцензії. Крім того, лектор повідомила про фінансові санкції за порушення вимог щодо належної перевірки вимог стосовно виявлення належності клієнтів до РЕР та операцій, що підлягають фінансовому моніторингу.

Зоя Нестеровська зазначила, що банки самостійно розробляють внутрішні процедури щодо особливостей роботи з РЕР, при цьому він може не вживати заходів з установлення джерел статків (багатства) та джерел коштів, пов’язаних із фінансовими операціями РЕР за наявності певних умов, перелік яких було надано слухачам Legal High School.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
Кошик