«Due Diligence може бути різний, але здебільшого йдеться про юридичний аудит» — Анна Грищенко, лектор LHS

«Як підготуватися до продажу свого бізнесу. Алгоритми проведення Due Diligence» — тема наступної лекції блоку «Допродажна підготовка бізнесу. Due Diligence» Школи корпоративного права та M&A LHS. Про це слухачам розповіла Анна Грищенко, керівник практики злиття та поглинання Pavlenko Legal Group.

«Due Diligence може бути різний, але здебільшого йдеться про юридичний аудит», — зазначила лектор. Вона також звернула увагу на ключові питання, на які необхідно відповісти в цьому процесі: об’єкт, мета і обсяги аудиту.

За словами лектора, Due Diligence може проводитися у контексті підготовки як до продажу, так і до покупки, а також для оцінки наслідків після придбання. Пані Грищенко відзначила, що, зрештою, і при купівлі, і при продажу основна мета Due Diligence зводиться до визначення ціни.

Due Diligence може проводитися в повному обсязі (full scope) або обмеженому (limited scope), а також red flag. Лектор звернула увагу на те, що повний аудит сьогодні практично не замовляється, оскільки це дуже тривалий і дорогий процес. Тож red flag, або по-простому табличний формат, сьогодні стає все більш популярним.

Наступний блок, про який розповіла Анна Грищенко, стосується алгоритму проведення аудиту. Зокрема, відповідальніше треба підійти до питання техніки доступу до даних і контактів, оскільки саме ці складові відіграють ключову роль у процесі проведення аудиту.

Наступний крок — складання запиту, який, у свою чергу, складається із загального і особливого блоку. Зокрема, загальний блок включає корпоративні, трудові, договірні та майнові питання. Щодо особливого блоку, то лектор відзначила, що він залежить винятково від бізнесу. Перше, на що треба звертати увагу, це дозвільні документи в частині строку їх дії, необхідність переоформлення ліцензій та інших дозволів. Наступний момент — інтелектуальна власність.

«Продавець для створення більш привабливих умов угоди повинен також проаналізувати документи, що підтверджують право власності, дозвільні документи та наявність штрафів або боргів» — порекомендувала пані Грищенко.

Due Diligence з боку покупця робиться з метою зниження ціни, а з боку продавця — з метою її обґрунтування. У будь-якому випадку звіт за підсумками Due Diligence ляже в основу переговорів і стане дорожньою картою цього процесу.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів