Як протидіяти недобросовісній конкуренції — розповіла Ірина Дячук, заступник директора юридичного департаменту Fozzy Group, лектор LHS

Ірина Дячук розпочала свою лекцію з презентації зразка упаковки, запропонувавши аудиторії визначити, чи містить така упаковка ознаки порушення. Як відзначили слухачі, формально порушень немає, адже словесні написи вказують правдиву інформацію, але «гра шрифтами» і написання одного слова більшим шрифтом може ввести в оману неуважного споживача.

За словами лектора, закон дає чимало інструментів і для виявлення порушень конкуренції, і для протидії їм, а з іншого боку, доволі серйозно захищає виробників, які використовують певні «хитрощі».

Аби протидіяти недобросовісній конкуренції та не порушити права інших виробників, пані Дячук порекомендувала юристам постійно відстежувати інформацію: які патенти і торгові марки реєструються, які товари виробляються, які дослідження на відповідному ринку проводяться, також не зайвим буде вивчати практику регулятора і судову практику, та час від часу замовляти проведення дослідження ринку, адже вони можуть виявити порушення як з боку конкурентів, так і з боку власне виробника.

Доповідач розповіла і про роль Антимонопольного комітету України в процедурі захисту добросовісної конкуренції. За її словам, регулятор має достатньо повноважень, аби здійснювати реальний захист. За практикою компанії, і територіальні відділення, і АМКУ завжди професійно й детально підходять до розгляду таких справ. Зокрема, щодо збору фактів та доказів. Це можуть бути і усні пояснення, і письмові докази, і електронні докази тощо — АМКУ використовує дуже широку доказову базу, вивчає багато обставин, нерідко проводить власні дослідження до ухвалення рішення у відповідній справі. Тому звернення до АМКУ, на думку Ірини Дячук, є найбільш ефективним інструментом захисту від недобросовісної конкуренції.

У той же час в окремих справах про захист від недобросовісної конкуренції лектор порадила не одразу йти до АМКУ чи до суду, а спробувати врегулювати спір у досудовому порядку, надіславши претензію конкуренту. Іноді, коли порушення неумисне, конкурент може добровільно його припинити. Крім того, під час листування можуть бути виявлені певні докази чи інформація, яка підсилить позицію заявника в АМКУ чи суді. У найгіршому випадку, якщо конкурент не дасть жодної відповіді, витрати на надсилання претензії не будуть значним тягарем, проте стане зрозуміло, до наскільки серйозної боротьби треба підготуватися.

Лектор навела чимало прикладів з власної практики, зокрема щодо використання порівняльних словесних формулювань у рекламі, таких як «кращий», «найкращий» без документального підтвердження порівняння з іншим подібним товаром чи групою товарів, а також розповіла про практику судів європейських країн у справах про захист конкуренції та відшкодування завданої шкоди.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів