Як за допомогою інформаційних інструментів виграти юридичну війну, розповів Володимир Бойко, Ario

Слухачі Legal High School продовжують вивчати тонкощі розвитку юридичного бізнесу. У рамках модуля «Маркетинг» блоку «Юридична фірма: базові налаштування» глава департаменту комунікацій Ario Law Firm Володимир Бойко розповів про нюанси комунікації зі ЗМІ. Відомий журналіст і телеведучий, він, як ніхто інший, знає, як конвертувати комунікацію в дохід, уникнувши втрат.

Колишній міністр закордонних справ Великої Британії Борис Джонсон свого часу порівняв жінок у мусульманських головних уборах з поштовими скриньками. ЗМІ «окупували» будинок чиновника в очікуванні коментарів Джонсона. Він вийшов до журналістів, тримаючи піднос з чаєм, і сказав: «Мені немає чого додати, окрім як запропонувати вам чаю». Володимир Бойко почав свою лекцію з цього прикладу, щоб підкреслити важливість дружнього ставлення до ЗМІ. «Будьте як Борис Джонсон у взаєминах зі ЗМІ. Це великий внутрішній виклик, який непідвладний більшості політиків, бізнесменів, навіть партнерам юридичних фірм», — зазначив лектор, зосередивши увагу на реальних кейсах з життя юридичної ринку.

Найчастіше, за словами лектора, бажання проводити журналістське розслідування зникає, якщо з журналістом поспілкуватися і відповісти на всі його запитання. Пан Бойко навів приклади, що ілюструють непрогнозовану комунікацію, і підкреслив, що між PR та продажами не можна поставити знак рівності.

Володимир Бойко розповів про комунікації зі ЗМІ на прикладах справи про припинення банкрутства ДП «Укрбурштин», справи колекціонера раритетної зброї Віталія Сазонова, справи ПАТ МСЗ «ОКЕАН» і справи ТОВ «АВТОДОМ». Що стосується останньої, то команда Ario зайшла у процес, коли справа перебувала на розгляді тодішнього Вищого господарського суду України, а опоненти були впевнені, що справу буде вирішено на їхню користь. Головне завдання Ario полягало в тому, щоб домогтися справедливих рішень судів. Вони почали фіксувати все на камеру, залучати пресу до висвітлення судових засідань. Вони надавали прості, зрозумілі релізи, роз’яснювали ситуацію і в підсумку перемогли — суд виніс рішення на користь клієнтів Ario. «Інформаційно супроводжуючи справу, ми переламали безперспективну, на перший погляд, ситуацію», — зазначив лектор.

Як же налаштувати комунікацію зі ЗМІ? За словами пана Бойка, якщо ви знаєте ринок мас-медіа — комунікуйте самі. Другий варіант — визначити окрему особу в компанії з високим рівнем правової культури. Наявність юридичної освіти у такої особи не є обов’язковою — для інформаційного процесу вона навіть небажана. «Між вами і зовнішнім світом повинен бути ретранслятор і перекладач — два в одному, щоб перекладати «юридичну» мову на «людську», — відзначив лектор. Третій варіант — залучати зовнішню досвідчену команду. Однак цей варіант має як плюси, так і мінуси. «Підтягуючи людей для інформаційної підтримки юридичних процесів, ви впускаєте в своє інформаційне поле зовнішніх, «чужих» людей, а особливість юридичного ринку є гарантією недоторканності інформації клієнта», — попередив Володимир Бойко.

На завершення лекції спікер зупинився на трансформації інформаційного поля. Тепер кожна людина, кожна публічна компанія — це ЗМІ. «Комунікація зі ЗМІ не закінчується з надісланням прес-релізу. Будь-яка комунікація із зовнішнім світом сприймається споживачем інформації приблизно так, як раніше споживалася інформація від ЗМІ. З тими ж потенційними результатами: комунікація може як сприяти збільшенню доходу компанії, так і створювати проблеми. Це ваш інструмент, яким ви повинні користуватися інтуїтивно і професійно», — резюмував Володимир Бойко.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів