Якщо стоїть завдання проведення «показової справи», необхідно вибирати ту, яку може бути розглянуто в якнайкоротші строки, — керуючий партнер IPStyle Марія Ортинська

У рамках курсу, присвяченого питанням захисту прав інтелектуальної власності, з лекцією на тему «Моніторинг порушень та претензійна робота» перед слухачами LHS виступила патентний повірений, керуючий партнер IPStyle Марія Ортинська.

За словами лектора, щоб вибрати стратегію, необхідно визначити мету проведення претензійної роботи. Зокрема, такими можуть бути: припинення порушення прав інтелектуальної власності, отримання компенсації, підписання ліцензійного договору або проведення «показової» справи для інших правопорушників. Якщо стоїть завдання проведення «показової справи», то, за словами Марії Ортинської, необхідно вибирати ту справу, яку потенційно може бути розглянуто в якнайкоротші строки.

Для визначення правопорушника можна використовувати «контрольну закупку», сервіс WHOIS, моніторинг оголошень на основних маркет-плейс, направляти адвокатські запити до реєстратора, хостера, власника торгового центру, до митних органів, ознайомлюватися з матеріалами заявки в Укрпатенті або в іншому патентному відомстві, у разі якщо «порушник» подав заявку. У багатьох випадках, за словами Марії Ортинської, на запити не пропонують запитувану інформацію, але такі дії будуть доказами того, що заявник вчинив всі залежні від нього дії і які в подальшому можна використовувати для забезпечення позову.

Також лектор звернула увагу на те, що в деяких юрисдикціях (США, Канада, Індія) для визначення правопорушника використовується «концепція Джон Доу» — до суду подається позов до «невідомого відповідача Джона Доу», в ході розгляду якого суд визначає належного відповідача.

Для фіксації доказів правопорушення найчастіше використовується фіксація адвокатом і проведення телекомунікаційної експертизи.

Також Марія Ортинська наголосила, що в більшості країн направлення претензії не є обов’язковим. Але законодавство деяких країн має певні особливості. Так, наприклад, у Чехії якщо відповідна заява не направлялась, то позивач у ході судового розгляду не може клопотати про відшкодування витрат на правову допомогу, а Кодекс поведінки Фінської асоціації адвокатів містить положення, що юрист не повинен, без спеціальних причин, проводити юридичні дії без інформування опонента про наміри свого клієнта і без надання опонентові права на розгляд претензії та можливості мирного врегулювання спору. У той же час обов’язковий порядок проведення претензійної роботи передбачений законодавством Норвегії.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів

Кошик