Інтелектуальна власність стає бізнес-активом тоді, коли вона юридично захищена, підкреслює Аліна Подоляк, Eterna Law

Стартував модуль «Монетизація інтелектуальної власності» блоку «Комерційний оборот об’єктів інтелектуальної власності» Школи інтелектуальної власності Legal High School. З темою «Об’єкти інтелектуальної власності як бізнес-актив» виступила Аліна Подоляк, керівник IP-практики МЮГ Eterna Law.

«Коли інтелектуальна власність стає активом?» — поставила запитання пані Подоляк. Коли вона належним чином захищена. Однак наявність одного охоронного документа не означає комерціалізацію. Продукт повинен користуватися попитом на ринку. Отже, питання комерціалізації тісно пов’язані з антимонопольним регулюванням. Спікер зазначила, що в цьому контексті актуальною є концепція домінування інтересів споживачів (споживачі повинні залишитися у вигідних умовах) над владою продавця товару на ринку.

«Реклама під час перегляду відео може вважатися способом монетизації об’єкта інтелектуальної власності. І в сучасних умовах музика, наприклад, може монетизуватися багатьма способами», — відзначила Аліна Подоляк. За її словами, хоча продажі компакт-дисків та іншої фізичної музики на сьогодні складають левову частку продажів у європейському економічному просторі, цифрові продажі ростуть і, як очікується, найближчим часом остаточно обійдуть продаж фізичної музики.

Потім пані Подоляк зупинилася на питанні злиття і поглинання компаній, які володіють значним IP-портфоліо. У дозволі на концентрацію може передбачатися, що частину активів має бути відчужено із загального масиву активів, які купуються (divestment package). Divestment package — це умова надання дозволу на концентрацію. Така умова забезпечує можливості для конкурентів, які діють на тому ж ринку що й учасники концентрації. Також споживачі у сфері інтелектуальної власності захищені в своїх правах на культурне розмаїття та споживчий вибір, у тому числі сприятливі умови ліцензійного контенту.

Діджиталізація — це серйозний виклик для копірайту та юристів з копірайту. Нові виклики, за словами спікера, мають спричинити посилення інституту колективного управління, а самі організації повинні захистити платформи від відповідальності за розміщений контент. Але в сучасних умовах досягти цього все важче і важче.

Підбиваючи підсумки, Аліна Подоляк зазначила, що інтелектуальна власність стає бізнес-активом тоді, коли вона юридично захищена і коли є попит на захищені інтелектуальною власністю продукти, послуги на ринку. Додаткові умови: дозволяє завоювати частку на ринку (допомагає «монополізувати окремі права» або «витіснити конкурента»); формує вибір клієнта (розпізнавальна здатність), дає змогу масштабувати бізнес; коли порушення прав може спричинити майнову відповідальність порушників. «У стратегічному плані формування IP-портфоліо — це не тільки договірна робота або робота з купівлі-продажу, це ще і якісне правильне управління фінансовими механізмами, корпоративними інструментами і навіть футурологія», — резюмувала спікер.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів