Катерина Грабовик: «Банки не надто люблять IT-бізнес, оскільки не розуміють, за які послуги клієнти отримують кошти»

Сьогоднішні лекції в рамках Школи корпоративного права та M&A Legal High School присвячені аспектам структурування окремих напрямів діяльності. Зокрема, відкриваючи навчальний день, керівник практики міжнародного податкового планування BUSINESS LEVEL UP Катерина Грабовик розповіла слухачам школи про особливості структурування IT-бізнесу з урахуванням міжнародного досвіду.

Говорячи про структурування IT-проектів, лектор підкреслила необхідність розуміння юристами того, що компанія — це тільки інструмент і її належне функціонування залежатиме від формування завдань, які має виконувати кожна компанія клієнта.

Пані Грабовик окреслила перелік питань, що необхідно обговорити з клієнтом для ефективної побудови структури компанії. За її словами, перш за все треба розуміти, що вже є у клієнта (компанія, продукт). Далі потрібно встановити, які види об’єктів інтелектуальної власності вже є в рамках проекту або будуть створені, чи буде компанія продавати об’єкти інтелектуальної власності та кому планується їх продаж. Для структурування IT-проектів також важливе розуміння того, чи планується в подальшому продаж бізнесу, чи є можливість залучення інвестора і чи передбачений бюджет на диверсифікацію ризиків.

Юристи, які займаються структуруванням IT-бізнесу, повинні розуміти, як класифікується бізнес клієнта, підкреслила Катерина Грабовик.

Також лектор звернула увагу слухачів на тенденції міжнародного податкового планування, які необхідно враховувати при обранні виду структури компанії, серед яких:

— СRS (обмін фінансовою інформацією щодо рахунків);

— вимоги щодо розкриття кінцевих бенефіціарів;

— ризики використання Shell-компаній (компаній «пустушок»);

— ризики використання офшорів та партнерств.

Говорячи про банківський аспект у структуруванні IT-бізнесу, Катерина Грабовик підкреслила, що в цьому питанні завдання юристів ще складніше. «Банки не надто люблять IT-бізнес, оскільки не розуміють, за які послуги клієнти отримують певні кошти. Вони не можуть це перевірити, тож апріорі починають підозрювати, що клієнти таким чином хочуть відмивати гроші», — відзначила лектор. У цій ситуації необхідно показати банку сайт підприємства, продемонструвати всю бізнес-модель та поінформувати про аналоги продукції, що виробляється.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів