«Конкурс не гарантує обрання того інвестора, який від початку висловив намір реалізувати проект ДПП», — відзначила Ольга Копійка, лектор LHS

Завершився блок «Структурування бізнесу» Школи корпоративного права та M&A Legal High School модулем, присвяченим державно-приватному партнерству. А відкрила його лекція Ольги Копійки, заступника директора юридичного департаменту Bunge, про недосконалість чинного законодавства у цій сфері та перспективи нового законопроекту.
Зокрема, лектор нагадала, що в профільний закон має ряд недоліків. А головною відмінністю від інших форм співпраці є інвестиційні зобов’язання приватного партнера. Більше того, інвестор у цій сфері завжди бере на себе ряд ризиків.
Ольга Копійка зазначила, що чинний закон не визначає виключний перелік форм договорів про державно-приватне партнерство (ДПП).
До об’єктів проекту належать існуючі об’єкти державної або комунальної власності та створені або придбані об’єкти приватним партнером. В останньому випадку інвестор зобов’язаний передати державі об’єкт у власність. Тобто в інвестора не виникає права власності на них.
Серед основних недоліків лектор виділила неврегульованість земельного питання і дуже складну процедуру укладення договору про ДПП. Докладніше вона розповіла про процедуру проведення конкурсу та укладення договору.
«Конкурс не гарантує обрання того інвестора, який від початку висловив намір реалізувати проект ДПП», — відзначила пані Копійка.
Також вона розповіла про новий законопроект, спрямований на гармонізацію концесійного законодавства і законодавства про державно-приватне партнерство.
Серед позитивних аспектів — обов’язок усіх претендентів сплачувати реєстраційний внесок. Це, з одного боку, дасть змогу відсіяти тих претендентів, які не зможуть його оплатити (внесок буде істотним), і, в свою чергу, мінімізувати ризик визначення переможцем тих учасників, які від початку були не готові реалізовувати проект. З іншого боку — такі внески дозволять оплачувати залучення зовнішніх радників для успішної реалізації проекту. У цілому бізнес приймає такі нововведення, як позитивний момент в удосконаленні механізмів державно-приватного партнерства.
Новий законопроект суттєво не спрощує процедуру укладення договору.
Натомість істотні зміни торкнулися проведення концесійного конкурсу. Серед позитивних аспектів — чіткий перелік осіб, які не мають права брати участь у конкурсі. Вводиться такий новий механізм, як прямі переговори, процедура, що проводиться поза конкурсом. Законопроект визначає всього три випадки, коли вони можуть бути проведені, зокрема йдеться про конвертацію договору оренди в концесію.
Назвала лектор і ряд негативних аспектів, які закладені в новому документі.
За її словами, новий законопроект розроблявся близько двох років із залученням провідних світових експертів. Проте в ньому не враховано багатьох факторів, які необхідно врегулювати при підготовці до другого читання.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів