Марія Ортинська: «Поки світ адаптовується до нової реальності, перед власниками торговельних марок і патентними повіреними постали нові виклики»

«Зміни законодавства про торговельні марки, що стосуються процедурних питань: основні новації та проблемні питання» — тема лекції Марії Ортинської, патентного повіреного, адвоката патентно-юридичної компанії IPStyle. Як зазначила спікер, поки весь світ адаптовується до нової реальності, перед власниками торговельних марок і патентними повіреними постали нові виклики.

Серед змін 2020 року — Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо створення національного органу інтелектуальної власності» №703 від 16 червня 2020 року, а також Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення охорони і захисту прав на торговельні марки і промислові зразки та боротьби з патентними зловживаннями» №815 від 21 липня 2020 року. Однак більшість змін усе ще «на папері».

Як зазначила пані Ортинська, з огляду на розпорядження КМУ від 13 жовтня 2020 року «Про Національний орган інтелектуальної власності» державне підприємство «Український інститут інтелектуальної власності» виконує функції Національного органу інтелектуальної власності, питання з Апеляційною комісією, Апеляційною палатою та Атестаційною комісією все ще залишається відкритим.

Відомо, що повноваження Апеляційної палати розширено: відтепер розглядаються заперечення особи, яка подала заперечення (опозиції) проти рішення (про реєстрацію) торговельної марки.

Лектор підкреслила, що правова охорона надається торговельній марці, яка не суперечить публічному порядку, загальновизнаним принципам моралі, вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного, тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки». Об’єктом торговельної марки може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень.

У ході лекції Марія Ортинська зупинилась на специфіці кольору як торговельної марки. Так, якщо заявник просить про охорону кольору чи поєднання кольорів як розрізняльної здатності своєї торговельної марки, то він зобов’язаний заявити про це і вказати в заяві колір чи поєднання кольорів; подати в заявці кольорові зображення, а також надати приклади використання торговельної марки, якщо позначення, що заявляється, є кольором як таким.

Марія Ортинська звернула увагу на те, що не можуть бути зареєстровані як торговельні марки позначення, які на дату подання заявки або, якщо заявлено пріоритет, на дату пріоритету є тотожними або схожими настільки, що їх можна сплутати, зокрема асоціювати.

Окрім цього, лектор поділилася особливостями практики ЄС і розглянула актуальні кейси.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

Кошик