«Ми конкуруємо чесно» — спікер LHS Ольга Лук’янова

Антимонопольний комплаєнс у FMCG — тема однієї із сьогоднішніх лекцій LHS, яку представила начальник юридичного відділу, комплаєнс-офіцер групи компаній «Henkel в Україні» Ольга Лук’янова.
Лектор звернула увагу на те, що в багатьох міжнародних корпораціях впроваджено систему управління комплаєнс — Compliance Management System (CMS), основою якої є Кодекс корпоративної поведінки. Як підкреслила пані Лук’янова: «У міжнародних компаніях не мати кодексу — це як мінімум поганий тон». Особливу увагу CMS приділяє антимонопольному комплаєнсу.
Антимонопольний комплаєнс — це фактично спрощена інструкція для співробітників, оскільки система заходів деталізована в інструкціях. У документ в зрозумілій формі викладено наслідки порушення антимонопольного законодавства, політику поблажливості (лояльності), заборонені і дозволені угоди з конкурентами, клієнтами та зловживання домінуючим становищем на ринку.
Ольга Лук’янова також розповіла про зони ризику антимонопольного комплаєнсу, пов’язані з чесною конкуренцією, лідерством і дотриманням антимонопольного законодавства.
Аби не втратити репутацію, необхідно дотримуватися антимонопольних вимог, підкреслила лектор, навівши як приклад компанію Google, яка брала гроші за те, що ставила чиюсь рекламу у верхніх рядках результатів пошуку.
Пані Лук’янова відзначила, що антимонопольний комплаєнс працює в трьох напрямах: профілактика, моніторинг та реагування.
Профілактичні заходи складаються із проведення інтерактивних тренінгів та відеотренінгів. «Цей курс спрямований на навчання, іншими словами, якщо навчимо людей, то знизиться рівень злочинності», — підкреслила спікер.
Лектор відзначила, що, крім профілактики, потрібен і моніторинг. Перш за все, він повинен включати контроль за внутрішньою і зовнішньою кореспонденцією. «Необхідно навчити співробітників правильно готувати і складати документи, бажано за правилом The New York Times: при підготовці того чи іншого документа треба уявити, що завтра лист, написаний вами, опиниться на першій сторінці газети «The New York Times», — відзначила лектор. Також необхідно проводити імітацію перевірок контролюючими органами, регулярні внутрішні комплаєнс-аудити, а також роботу із зовнішніми юристами над поліпшенням системи комплаєнс, у тому числі, антимонопольної програми.
І третій напрям — реагування, яке включає проведення внутрішніх розслідувань, роботу з порушниками, розробку нових процедур, а також застосування до порушників заходів стягнення.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів