Нетрадиційні знаки для товарів і послуг — у фокусі уваги слухачів LHS

Блок «Торгові марки та інші засоби індивідуалізації» Школи з інтелектуальної власності Legal High School продовжила лекція Вікторії Сопільняк, партнера ПЮА «Дубинський і Ошарова». Лектор розповіла про нетрадиційні знаки для товарів і послуг у контексті особливостей правової охорони.

«Об’єктом знака може виступати будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень. Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, у тому числі власні імена, літери, цифри, зображувальні елементи, кольори та комбінації кольорів, а також будь-яка комбінація таких позначень», — нагадала норми профільного закону пані Сопільняк.

Вона зазначила, що найбільш зрозумілими є словесні та образотворчі торгові марки.

Як правило, за словами лектора, до нетрадиційних торгових марок відносять об’ємні, звукові, ароматичні, колір або поєднання кольорів. Наприклад, до об’ємних належать цукерки raffaello, пляшка coca-colla тощо. Серед звукових — левиний рик, корпорація Metro-Goldwyn-Mayer, звук натовпу і дзвінок, Нью-Йоркська фондова біржа, п’ять нот «Я це люблю», McDonald’s Corporation.

Крім того, лектор виділила ряд проблем, які виникають при реєстрації ароматичних ТМ. Зокрема, в першу чергу це проблема фіксації запаху і його сталості, оскільки запахи мають властивість зникати.

Ще види нетрадиційних торговельних марок — голографія і напрямки руху. «Це екзотичні ТМ, які навряд чи можуть бути зареєстровані в Україні», — зазначила пані Сопільняк.

Далі лектор зупинилася на практичних прикладах захисту ТМ, зазначивши, що критерії до таких торгових марок були визначені Європейським судом. Серед них — виразність, чіткість, зрозумілість тощо.

Також вона представила судову практику в Україні на прикладі спору у справі про захист об’ємної ТМ цукерок raffaello. Торгова марка була зареєстрована за міжнародною реєстрацією №798984. За результатами розгляду справи ця торгова марка з міжнародною реєстрацією була визнана недійсною. І все ж об’ємна ТМ все ж була зареєстрована за міжнародною реєстрацією.

Наступна справа — ТМ зі свідоцтвом України №175926 (поролонова губка). За словами пані Сопільняк, ця торгова марка «встояла» за результатами судового розгляду.

У частині європейської практики лектор ознайомила слухачів зі справою «лабутенів». У цьому спорі суд встав на сторону будинку Christian Louboutin і дійшов висновку, що справді червона підошва взуття є обличчям компанії і має всі права на захист.

На завершення лекції Вікторія Сопільняк повідомила, що українське відомство в більшості випадків відмовляє в реєстрації нетрадиційних торгових марок.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів