Ольга Лук’янова, лектор LHS: «Лист — це інструмент продажу вашої ідеї»

У Legal High School у рамках блоку «Судова комунікація. Ораторське мистецтво» Ольга Лук’янова, керівник відділу, офіцер з дотримання корпоративних стандартів групи компаній «Хенкель Україна», провела майстер-клас на тему «Мистецтво написання ділового листа».

«Ми повинні бути експертами в тому, про що ми пишемо», — почала виступ пані Лук’янова.

Лектор розповіла про чотири основних етапи написання ділового листа і надала деякі рекомендації:

1. Стадія обдумування. Тут важливо визначити, хто ваш читач, і чітку мету листа.

2. Структурування. Вибирайте тільки найважливіше. За необхідності напишіть план.

3. Комунікаційна стадія — написання власне документа. Не використовуйте довгі речення. Формулюйте думки коротко.

4. Стадія контролю. Перечитайте те, що ви написали, звертаючи увагу на граматичні помилки. У кінці листа зазначте ваші контактні дані.

Будь-який документ має юридичні наслідки. Усе, що ви пишете, може стати публічним у майбутньому спорі, підкреслила експерт.

Лектор розповіла про «золоті правила», які допоможуть вам стати успішним комунікатором. Перше — ваш лист має бути аргументованим задля уникнення виникнення дискусійних питань. «Запитайте себе: якби це було оприлюднено на першій шпальті «The New York Times», чи було б зрозуміло всьому світу, про що я говорю? І чи було б зрозуміло, що я дію етично та відповідально?», — наголосила Ольга Лук’янова.

Правило номер два — фокусуйтеся на фактах. Якщо використовуєте припущення, підкресліть, що інформація неперевірена. Відокремте факти від вашої думки; зазначте, що це ваша особиста думка чи судження. Документи, побудовані на фактах, важко неправильно витлумачити. Якщо те, що ви вважали фактами, виявилося неправильним, ви можете пояснити, чому тоді ви вірили їм і чому ви бачите їх зараз інакше. «Думайте позитивно, але не емоційно» — на такій ноті завершила свій виступ лектор.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів