Оптимізація податків для e-commerce — тема лекції Олега Дерлюка

Про оптимальні податкові рішення для e-commerce розповів слухачам Legal High School Олег Дерлюк, керуючий партнер Stron Legal Services. Технічний прогрес вплинув і на технологію платежів, що викликало необхідність врегулювання e-commerce, хоча, на думку лектора, робити це так само, як і простий ритейл, неможливо. Передумовами для розвитку e-commerce стали вільний рух капіталу, свобода передачі даних (платіжних інструкцій), відкриті ринки, а також розвинена логістична інфраструктура (пошти, кур’єри, дороги).

Олег Дерлюк відзначив, що сьогодні e-commerce умовно можна поділити на дві групи — продаж товарів і продаж послуг. Він описав стандартну схему переказу коштів і поставки товарів у e-commerce. При цьому лектор підкреслив, що в поставках оподаткування ПДВ стає центральним питанням. Поставка товарів intracommunautaire вимагає постановки на облік у країні поставки або застосування режиму distance selling. Поставка товарів extracommunautaire вимагає виконання митних формальностей (мита, збори, ПДВ при імпорті). Лектор навів приклади організації e-commerce в країнах Європейського Союзу і в Україні.

Для продажу китайських товарів в ЄС потрібно їх ввезти і розмитнити, при цьому практика податкових органів — дуже незначна, і такі посилки майже не відстежуються. Говорячи про сплату ПДВ при імпорті товарів, лектор нагадав, що поріг вартості при імпорті становить від 10 до 22 євро, а при імпорті товарів, якщо товар декларується як подарунок і надсилається фізичною особою, — 45 євро.

За словами Олега Дерлюка, з постачанням послуг — зовсім інша історія. Вони за своєю суттю нематеріальні і для цілей оподаткування важливими є правила визначення місця поставки (там, де знаходиться споживач; там, де виконані роботи; там, де знаходиться постачальник, тощо).

Лектор порадив слухачам Legal High School вивчати можливість застосування пільгових ставок (електронні книги, periodicals). Він навів ставки оподаткування в різних країнах Євросоюзу. При цьому зазначив, що частина контенту (поставка якого оподатковується за стандартною ставкою) може бути подарунком. Як приклад він запропонував під час продажу відеокурсу (який оподатковується за ставкою 20%) скористатися таким інструментом: продавати не відеокурс, а електронну книгу, яка йде в комплекті з видеокурсом і оподатковується за значно меншою ставкою, а власне відеокурс декларувати як подарунок до книги, який податком не обкладається взагалі.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів