Основними викликами пандемії стали глобальний локдаун, ажіотаж споживача, закриття кордонів, дефіцит засобів індивідуального захисту і дезінфектантів — Ольга Лук’янова

Виклики для сфери FMCG & Retail — тема лекції Ольги Лук’янової, керівника юридичного відділу, офіцера по дотриманню корпоративних стандартів групи компаній «Хенкель в Україні». Перераховуючи слухачам Legal High School головні виклики року, що минає, вона почала з пандемії коронавіруса, яка прийшла до нас з Китаю і, паралізувавши весь світ, привела до незворотних наслідків багато економік. Основними викликами, на її думку, стали глобальний локдаун, ажіотаж споживача, закриття кордонів, дефіцит засобів індивідуального захисту і дезінфектантів. Уперше за останні 50 років був повністю зупинений громадський транспорт і обмежені вантажоперевезення.

Демонструючи наслідки ситуації, що склалася, на прикладі своєї компанії, лектор зазначила, що в деяких сегментах продукції відзначався бум споживача, таких як засоби гігієни, прання і по догляду за будинком. Інші, внаслідок заборони на роботу — локдауна, — повністю були «паралізовані» в продажах, наприклад будматеріали і професійна косметика. Такий стан справ на ринку, звичайно, не влаштовував бізнес, але компанія не сиділа, склавши руки, і посилено розвивала деякі нові інноваційні напрями — в першу чергу виробництво дезінфектантів та гігієнічних товарів.

Говорячи про зміни, Ольга Лук’янова не обійшла увагою і зміни в роботі зі споживачем. У першу чергу вони змінили стратегію просування продукції і її рекламу. Реклама була спрямована на стимулювання та заохочення споживачів перебувати вдома, займатися домашніми справами, готувати їжу. У самому просуванні акцент був зроблений на соціальні мережі, а також на благодійність. Компанія не залишалася осторонь проблем пандемії і в кожній країні була організована передача лікарням дезінфікуючих засобів, купувалися апарати ШВЛ, лікарям надавалася допомога по їх доставці на роботу транспортом.

Наступним елементом, якому приділялася велика увага, стала робота з партнерами. Уже через два місяці з початку карантину у зв’язку зі зниженням купівельної спроможності погіршилися розрахунки з підрядниками, тому довелося проводити реструктуризацію дебіторської заборгованості, давати відстрочку на платежі. Оскільки збереження партнерських відносин було в пріоритеті, з кожним із них проводилася індивідуальна робота, розроблялися графіки платежів. Проте компанії довелося зіткнутися з таким фактором, як зловживання форс-мажором, — деякі партнери відразу після вступу в силу дії карантинних обмежень заявляли про настання форс-мажору і відмовлялися від розрахунків за товари. Після роз’яснень Торгово-промислової палати вал подібних відмов вдалося зупинити, а відносини з недобросовісними партнерами довелося переглянути.

Наступною сферою змін, з якою зіткнулися після початку карантину, стала віддалена робота. Хоча держава оголосила мораторій на перевірки бізнесу, вони тривали, що викликало додаткові трудності через відсутність персоналу на робочих місцях. Проблематично стало і захищати свої права в суді, оскільки суди так само були на карантині. Постраждала компанія і від труднощів з міжнародними поставками, а особливо — з неконструктивною позицією митних органів.

Що стосується віддаленої роботи, то тут у нас був розроблений механізм онлайн-діяльності, тому особливих труднощів не виникло. Однак виникли труднощі з адаптацією персоналу до роботи в домашніх умовах. При цьому Ольга Лук’янова зазначила негативні фактори соціальної ізоляції, яка впливала на мотивацію персоналу, а також відсутність нормування робочого часу. Крім того, з огляду на те, що виробництво не зупинялося, а громадський транспорт у період карантину не працював, додатково довелося вирішувати проблему доставки персоналу.

Резюмуючи, лектор підкреслила, що, незважаючи на негативні фактори, пов’язані з пандемією, в кризових ситуаціях виграє той, хто не сидить, склавши руки, а намагається знайти розв’язання нестандартних проблем, застосовує нові методи роботи.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

Кошик