Особливості нарахування і виплати роялті висвітлила Анна Кравчук, партнер ПЮА «Синергія», лектор LHS

Модуль «Монетизація інтелектуальної власності» блоку «Комерційний оборот об’єктів інтелектуальної власності» Школи інтелектуальної власності Legal High School продовжує роботу. Про особливості нарахування і виплати роялті говорила Анна Кравчук, партнер ПЮА «Синергія», патентний повірений України. Перше, що треба зробити, приступаючи до нарахування або виплати роялті, це прорахувати бізнес-ризики. Також необхідно постійно «тримати в умі» такі податки, як ПДВ (20%), податок на прибуток (18%), податок з доходів фізичних осіб (18%), військовий збір (1,5%) і так званий податок на репатріацію (податок з доходів, які отримує нерезидент в Україні), єдиний соціальний внесок.

Пані Кравчук акцентувала увагу на податкових доктринах, що застосовуються в податкових спорах: розумна обережність платника податків, реальність господарської операції, ділова мета і превалювання суті над формою.

Роялті — це ліцензійний платіж у вигляді сум, оплачуваних періодично, залежно від обсягів виробництва або реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) з використанням об’єкта інтелектуальної власності. «А чи буде одноразовий платіж підпадати під інститут роялті?», — поставила запитання Анна Кравчук. І як приклад навела випадок, коли податковий орган вважав, що не повинен, але платнику податків у судовому порядку вдалося довести зворотне. В одному з рішень (постанова Дніпропетровського апеляційного суду від 29 травня 2018 року, справа №811/1072/16) суд апеляційної інстанції зазначив, що аналіз законодавства свідчить про те, що відмінність між роялті та паушальним (одноразовим) платежем у розумінні Стандарту полягає тільки у формі оплати. У розумінні Податкового кодексу України для визначення терміна «роялті» не має значення форма плати (строки), оскільки ним є будь-який платіж.

Чи можна укласти ліцензійний договір, якщо торгова марка не зареєстрована? «Ми можемо укласти будь-який договір, не заборонений законодавством. Однак з точки зору податкових наслідків такий платіж не буде вважатися роялі, оскільки роялі можна сплачувати тільки за зареєстровану торгову марку», — відзначила Анна Кравчук.

Другу частину лекції спікер присвятила різним моделям нарахування і виплати роялті, проілюструвавши їх прикладами із судової практики.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів