Під час надання послуги із супроводу допродажної підготовки бізнесу перед вами постане завдання виявити ризики бізнесу клієнта, в тому числі ризики, пов’язані з його структуруванням, — Михайло Литвин, партнер Acquis Law Firm

З точки зору професійної діяльності юриста/адвоката допродажна підготовка бізнесу — це послуга зі супроводу такої підготовки, яка полягає в коректній ідентифікації того, що саме необхідно «підготувати» та як це зробити для ефективного досягнення цілей, які поставив перед собою клієнт, плануючи продати бізнес, — на цьому наголосив партнер Acquis Law Firm, адвокат Михайло Литвин під час лекції на тему «Допродажна підготовка бізнесу», яку він прочитав у рамках модуля Legal High School «Тенденції структурування бізнесу — 2021».

Зокрема, лектор наголосив на тому, що в першу чергу необхідно знати бізнес клієнта, а саме — мати глибинне розуміння як нормативної, так і практичної складових такого бізнесу.

«Одним із ключових завдань є віднайдення найменш складної та водночас найбільш ефективної структури бізнесу клієнта. При цьому треба пам’ятати, що складна структура бізнесу буде оцінюватися покупцем як негативний фактор. Особливо це стосується покупців-нерезидентів, якими складна структура буде оцінюватися як джерело ризиків і додаткових витрат, яких слід уникати», — підкреслив Михайло Литвин.

За його словами, структурування, спрямоване на захист бізнесу, здебільшого сприймається покупцями позитивно. У той же час, у разі наявності в структурі бізнесу іноземних елементів, під час допродажної діагностики (аудиту, due diligence) потрібно застосовувати нові інструменти, пов’язані з останніми новелами податкового законодавства. Серед таких інструментів було відзначено тест на основну мету операції і так званий наскрізний підхід до визначення фактичних бенефіціарів, що доцільно використовувати у разі застосування бізнесом клієнта положень міжнародних угод про уникнення подвійного оподаткування. У цьому контексті лектор нагадав, що податкові вигоди, передбачені такими угодами, не можуть бути застосовані, якщо головною метою здійснення операції з нерезидентом є безпосереднє або опосередковане отримання переваги, передбаченої такою угодою, та якщо бенефіціар-нерезидент є «номінальним».

Під час допродажної діагностики структури бізнесу клієнта потрібно також оцінювати відповідність учасників структури критеріям постійного представництва компаній-нерезидентів, оскільки у зв’язку з останніми змінами у податковому законодавстві наявність таких компаній у структурі загрожує необхідністю застосування принципу «витягнутої руки».

Також лектор назвав розповсюджені проблеми, які виявляються на етапі допродажної діагностики бізнесу, запропонував альтернативу іноземним холдинговим компаніям, до яких, починаючи з 2022 року, можуть застосовуватися правила контрольованих іноземних компаній, та навів приклади використання під час супроводу переговорів із покупцем знань щодо практичної складової бізнесу клієнта з урахуванням цілей покупця.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

Кошик