Практичний огляд Закону «Про захист прав споживачів» представила Анна Жарова, керуючий юридичною та комплаєнс-службою ТОВ «Філіпс Україна»

Практичний огляд Закону України «Про захист прав споживачів» у рамках Legal High School представила керуючий юридичною та комплаєнс-службою ТОВ «Філіпс Україна» Анна Жарова.

На початку своєї доповіді спікер розповіла, що кожен споживач має право на безпечну продукцію та її належну якість, володіти інформацією про продукцію, звертатися до суду і до інших уповноважених осіб за захистом своїх прав, а також об’єднуватися в громадські організації споживачів.

Пані Жарова також нагадала слухачам про обов’язки споживачів: ознайомлюватися з правилами експлуатації тієї чи іншої продукції, користуватися товарами згідно з їх цільовим призначенням, а також дотримуватися встановлених до товарів заходів безпеки.

Спікер зазначила, що можна обміняти непродовольчий товар належної якості протягом 14 днів, при цьому споживач на момент обміну повинен мати касовий чек, упаковку товару, а також пломби і ярлики, якщо такі були при продажу товару.

Важливим є питання придбання товару неналежної якості. У цьому випадку споживач має право пропорційного зменшення ціни, але частіше зустрічається, за словами доповідача, вимога безоплатного ремонту неякісного товару.

Говорячи про гарантійне обслуговування товару неналежної якості, спікер звернула увагу на те, що вимоги споживача відремонтувати товар розглядаються після пред’явлення ним розрахункового документа, технічного паспорта/талона з позначенням дати продажу. Згідно із законодавством, товар може знаходитися в ремонті не більш ніж 14 днів або протягом строку документально узгодженого сторонами (продавцем і покупцем). Доповідач наголосила, що за кожен день затримки ремонту має виплачуватися неустойка в розмірі одного відсотка від вартості товару. При цьому, за словами пані Жарової, вимоги споживача не підлягають задоволенню внаслідок порушення ним правил користування товаром.

Наостанок слухачі LHS поділилися власним досвідом врегулювання ситуацій при купівлі неякісного товару, а спікер, у свою чергу, порадила активно відстоювати свої права споживача і робити покупки офіційно.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів