Про механізми повернення проблемних активів розповів Дмитро Сирко, старший партнер LEGARD

«Найефективнішим способом повернення проблемних активів банку є налагодження дієвої комунікації між посадовими особами банку, які приймають рішення, та боржником» — про це наголосив під час лекції «Проблемні активи і боротьба за них» старший партнер LEGARD Дмитро Сирко, яку він прочитав у рамках Спецкурсу Legal High School для адвокатів банківського сектору.

За його словами, під проблемними активами слід розуміти сукупний обсяг потенційно проблемних активів, непрацюючих активів та стягнутого майна. «У свою чергу, непрацюючий актив — це прострочення погашення боргу, що перевищує 90 днів (30 днів для банків боржників) або за яким контрагент неспроможний забезпечити виконання зобов’язань без стягнення забезпечення», — підкреслив спікер.

Розповідаючи про принципи процесу організації та управління проблемними активами, Дмитро Сирко з-поміж інших виділив економічну доцільність, яку він поділяє на бухгалтерський прибуток та економічний прибуток. «Перший — це те, що фактично отримав банк у власність, та прибуток з нього. У свою чергу, економічний прибуток — це більше «неформальний показник», який являє собою різницю між сумою, яку умовно витратив банк на «війну» з боржником, та що він отримав після неї», — підкреслив Дмитро Сирко.

За словами лектора, життєвий цикл проблемного активу включає чотири етапи, зокрема (1) раннє виявлення боржників/контрагентів за ознаками потенційної проблемності та боржників/контрагентів, що не мають наміру співпрацювати з банком щодо повернення заборгованості, (2) реструктуризація/процедура фінансової реструктуризації заборгованості боржника, (3) вжиття заходів, спрямованих на припинення відносин з боржником, із застосуванням інструментів позасудового та судового повернення заборгованості та (4) управління стягнутим майном.

Щодо нюансів повернення нерухомості Дмитро Сирко зауважив, що проблематика приватної нерухомості полягає в тому, що в квартирах, в яких проживають боржники, досить часто прописують неповнолітніх дітей і повернення такої нерухомості ускладнюється. У свою чергу, проблематикою комерційної нерухомості є фактичний контроль нерухомості, реєстрація кримінальних справ стосовно посадових осіб банківських структур, арешт нерухомості (реєстрація фіктивних кримінальних проваджень), передача нерухомості на відповідальне зберігання опонентам, передача нерухомості АРМА, зняття з реєстрації іпотеки та подальший продаж майна і спроба власника юрособи ініціювати процедуру банкрутства та затягнути процес.

Також лектор розповів про заходи, яких вживає банк на припинення відносин з боржником. Зокрема, завжди розробляється план запровадження інструментів позасудового врегулювання заборгованості з боржником з урахуванням таких факторів: вид продукту та сума заборгованості; наявність у банку комунікацій зворотного зв’язку з боржником; наявність та достатність ліквідного забезпечення; наявність у банку юридичних підстав для стягнення заборгованості; наявність та розмір заборгованості боржника перед іншими кредиторами; наявність іншого майна, на яке може бути звернуте стягнення.

«На практиці виникає проблема комунікації між банком та клієнтом. До нас дуже часто звертаються клієнти за допомогою в налагодженні ефективного діалогу із співробітниками того чи іншого банку. Якщо налагодити спілкування з посадовою особою банку, яка приймає рішення, і боржником, то набагато швидше й ефективніше можна домовитись про виконання зобов’язань», — підкреслив Дмитро Сирко.

Також він розповів про процес управління стягнутим майном та поділився практичними кейсами.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
Кошик