Про найкращі світові практики антимонопольного комплаєнсу розповіла Ольга Бєлякова, партнер CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang

Ольга Бєлякова, партнер CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang, спільно зі старшим юристом CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang Наталією Наконечною розповіли слухачам спецкурсу «Конкуренційні виклики» Legal High School про найкращі світові практики антимонопольного комплаєнсу.
Ольга Бєлякова пояснила, що антимонопольні комплаєнс-програми включають внутрішню політику компанії, спрямовану на запобігання порушенням у сфері антимонопольного законодавства, алгоритм дій компанії та її співробітників у випадку виявлення порушень, а також санкції до працівників компанії у випадку порушення правил або заохочення за їх дотримання.
На застосування антимонопольних комплаєнс-програм впливають такі критерії, як розмір компанії та сектор економіки. Так, антимонопольні комплаєнс-програми для великих компаній потрібні практично завжди, а для компаній малого чи середнього розміру можуть бути затребувані саме в конкретному секторі економіки. Також значний вплив на застосування цього інституту мають плани подальшого розвитку компанії.
Починати роботу над антимонопольною комплаєнс-програмою лектори радять з оцінки антимонопольних ризиків (необхідно промоніторити ринок, дізнатись, за що і в якому розмірі накладаються штрафи, тощо). Їх варто структурувати і на основі цього починати розробку антимонопольних комплаєнс-програм. Це — комплексна робота для всіх: юристів, економістів та інших працівників компанії. Найкраще структурувати все так, щоб кожен працівник компанії розумів, що можна і що не можна робити для запобігання антимонопольним порушенням.
Наталія Наконечна розповіла про чотири основних принципи ефективності антимонопольних комплаєнс-програм, що дозволяють вчасно кваліфікувати вірогідність антимонопольного порушення. Це, зокрема, простота, адекватні ресурси, що залучаються, ключові працівники та ефективний контроль за тим, як ця комплаєнс-програма запроваджується на практиці.
Щодо застосування антимонопольних комплаєнс-програм у світових реаліях, лектори зазначили, що в США, Великій Британії, Канаді та ряді інших країн антимонопольні органи чітко визнали, що вони братимуть до уваги наявність антимонопольних програм при визначенні штрафів про антимонопольні порушення. А от у таких країнах, як Німеччина і Франція, антимонопольна комплаєнс-програма буде неефективною, якщо мало місце порушення, а заходи із впровадження АКП не змінюють факту правопорушення.
Завершився виступ представників CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang розв’язанням двох цікавих кейсів, в одному з яких слухачам спецкурсу пропонувалося уявити себе в команді FMCG компанії, відповідальній за розробку антимонопольної комплаєнс-програми, а в другому — будучи працівниками українського підрозділу high-tech product компанії, головний офіс якої знаходиться у США, продумати кроки з імплементації комплаєнс-програми, прийнятої головним офісом.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів