Про правовий супровід висвітлення виборчих кампаній у ЗМІ розповів Микола Торбєєв

Про правовий супровід висвітлення виборчих кампаній у ЗМІ та оформлення відносин з контрагентами в рамках спецкурсу «Правовий супровід виборчих кампаній» розповів Микола Торбєєв, заступник голови Ради адвокатів Чернігівської області, експерт у галузі виборчого права.

На початку лекції пан Торбєєв звернув увагу на значимість делікатного підходу до організації хорошої реклами і співпраці із засобами масової інформації напередодні виборів.

Спікер відзначив, що політичною рекламою є розміщення або поширення матеріалів передвиборчої агітації за допомогою рекламних засобів. За його словами, до політичної реклами також належить використання символіки або логотипів партій (суб’єктів виборчого процесу).

Як зазначив лектор, передвиборча агітація має такі форми: проведення зборів громадян та інших зустрічей з виборцями, проведення мітингів, демонстрацій, а також публічних дебатів, дискусій та прес-конференцій. До форм пан Торбєєв зарахував і оприлюднення в друкованих та аудіовізуальних ЗМІ реклами й інтерв’ю, поширення та розміщення виборчих агітаційних матеріалів і встановлення агітаційних наметів.

Спікер підкреслив, що реклама може бути прихованою, іншими словами такою, яка вводить в оману щодо реальної мети передвиборчої програми.

Пан Торбєєв звернув увагу слухачів на наявність права кандидата на пост Президента України, зареєстрованого Центральною виборчою комісією, оренди приміщень усіх форм власності з метою проведення публічних заходів передвиборчої агітації за рахунок коштів державного бюджету.

Разом із тим було відзначено, що передвиборча агітація в ЗМІ всіх форм власності за рахунок коштів виборчого фонду кандидата на пост Президента України здійснюється на умовах рівної оплати за одиницю ефірного часу чи друкованої площі та обмежується лише граничним розміром витрат виборчого фонду. При цьому розцінки вартості одиниці ефірного часу або друкованої площі не можуть змінюватися протягом усього виборчого процесу. Пан Торбєєв підкреслив, що ЗМІ не може надавати знижку на оплату окремому кандидату або партії. «Ефірний час за рахунок коштів виборчого фонду кандидата на пост Президента України надається на підставі договору, укладеного між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду та телерадіоорганізацією будь-якої форми власності», — розповів спікер і додав, що без укладення цього договору і надходження коштів на рахунок телерадіоорганізації надання ефірного часу заборонене.

Микола Торбєєв визнав за необхідне висвітлити питання санкцій щодо ЗМІ. «Державним і комунальним ЗМІ в своїх матеріалах, не обумовлених відповідними угодами, заборонено агітувати «за» чи «проти» кандидатів на пост Президента України, оцінювати їхні передвиборчі програми або давати їм перевагу в будь-якій іншій формі. В іншому випадку, діяльність таких ЗМІ за рішенням суду може тимчасово припинятися.

На завершення лекції спікер розповів про обмеження щодо ведення передвиборчої агітації.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів