При формуванні IP-портфоліо важливо зберегти баланс між споживачами і конкурентами — лектор LHS Аліна Подоляк, МЮГ Eterna Law

Суботній блок «Тенденції у сфері IP» модуля «Об’єкти інтелектуальної власності в комерційному обігу» Школи інтелектуальної власності Legal High School продовжує роботу. Керівник IP-практики МЮГ Eterna Law Аліна Подоляк зосередилася на інтелектуальної власності як основному активі компанії, зробивши акцент на особливостях структурування та управління портфелем інтелектуальної власності.

Інновації, як підкреслила пані Подоляк, розвиваються стрімкими темпами. Якщо ще вчора дрони використовувалися виключно у військовій галузі, то сьогодні вони використовуються і для зйомок, наприклад, весіль, і для доставки квітів. Історія свідчить, що не всі прогнози або обрані стратегії є виграшними в тій чи іншій індустрії. Не тільки популярність споживча важлива, але й час існування продукту на ринку. Усе це формує нову філософію структурування та управління IP-портфоліо. Воно не зводиться виключно до реєстраційної роботи, договірної або судової роботи. Компанія може розширювати управління своїм IP-портфоліо за допомогою фінансових, корпоративних інструментів, побудови творчої екосистеми.

Аліна Подоляк переконана: сьогодні говорити про інтелектуальну власність у «чистому вигляді» не можна. IP зливається, зокрема, з персональними даними, створюючи якісно новий актив. Комерціалізація об’єктів і бізнес-моделей виходить за межі консервативного розуміння.

Лектор зосередилася на інструментах для управління та захисту інтелектуальної власності. На її думку, іноді сама людина складає інтелектуальний актив — вона цінна в силу того, що вона знає і може зробити для компанії. «Вирощування» таких людей, утримання та інтеграція в колектив є елементом управління IP-портфоліо.

Говорячи про фактори, що впливають на формування портфоліо, пані Подоляк акцентувала увагу на важливості збереження балансу між споживачами (впізнаваність, імідж, розпізнавальна здатність, отримання прибутку) і конкурентами (заборонити і припинити захоплення активів, зберегти монополію, захистити від підробок, копіювання). На думку лектора, відповідаючи на запитання «Яка IP необхідна вам?», потрібно відповісти й на інші запитання: який у вас товар (послуга)? хто ваша аудиторія (клієнти, споживачі)? чи унікальний ваш продукт? чи потрібна маркетингова стратегія для продукту? чи є висококонкурентним ринок (або навпаки — олігополія, монополія)?

Потім керівник IP-практики МЮГ Eterna Law на прикладах з практики розповіла про помилкові стратегії, які завдали збитків технологічним корпораціям-гігантам. У цьому контексті, за словами Аліни Подоляк, змінюється роль юриста. Він повинен думати не про те, до яких дій вдатися, коли все пішло не так, а як попередити це «все пішло не так».

Що можна робити, коли IP-портфоліо вже сформоване? Видавати ліцензію, отримувати роялті за допомогою інших форм монетизації (реклама, перегляди на Youtube), збільшувати інвестиційну привабливість проекту перед потенційними інвесторами або покупцями бізнесу, масштабувати бізнес, збільшувати довіру споживачів тощо. «Створити свою систему, в якій ваш продукт ефективно функціонує», — резюмувала лектор.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів