«Репутація — це коли вас рекомендують і хочуть працювати з вами» — впевнена Катерина Засуха, директор і керуючий партнер агентства з управління репутацією «Ефективні комунікації» (EFCOM), лектор LHS

Відійти від традиційних способів просування особистого і корпоративного бренда слухачам Школи розвитку юридичного бізнесу запропонувала Катерина Засуха, директор і керуючий партнер агентства з управління репутацією «Ефективні комунікації» (EFCOM).

На юридичному ринку у питанні побудови своєї репутації більшість фірм вибирають один і той же шлях. Як наслідок, важко зрозуміти, чим же вони відрізняються, хто з них стане більш надійним партнером для клієнта.

Катерина Засуха пропонує керуватися здоровим глуздом і починати вибудовувати репутацію з простих питань:

— яку репутацію я хочу? У чому конкретно вона має проявлятися? Що стане для мене показником високої репутації?

— в чиїх очах, згідно з чиєю думкою я хочу сформувати репутацію?

Чим чіткіше ви відповісте на ці запитання, тим зрозуміліше буде, які кроки з побудови репутації потрібно зробити.

Наприклад, показником високої репутації в очах клієнтів можуть бути рекомендації. Відповідайте собі на запитання: хто повинен порекомендувати вашу фірму? Кому? Скільки разів протягом року? Так ви отримаєте готове завдання для виконання.

Або інший приклад: репутація працедавця. Ви формулюєте, що вона важлива в очах нинішніх співробітників, і показником високої репутації буде те, що колеги рекомендуватимуть фірму своїм знайомим як чудове місце роботи, показником може бути високий рівень залученості або низький показник звільнень. Як ви бачите високу репутацію своєї фірми в очах потенційних співробітників? Наприклад, у десятках мотиваційних листів від бажаючих працювати у вас.

Репутація в експертному середовищі — це теж не щось абстрактне. Це коли конкретні люди запрошують вас спікером, пропонують керівні позиції в галузевих асоціаціях, вибирають саме вас у професійних конкурсах тощо.

На ринках інтелектуальних послуг продукт невіддільний від людини, яка його створює. За юридичними послугами завжди стоять конкретні люди, репутаційна вага яких визначає вартість, яку клієнт готовий заплатити за послугу.

Звідси — другий важливий висновок: не можна будувати репутацію фірми окремо від її ключових експертів. Саме їхньою мовою розмовляє ваш юридичний бренд. І від того, наскільки ваші фронтмени вміють будувати комунікацію з різними аудиторіями, буде (або не буде) рости ваш репутаційний капітал. Іноді ефективний нетворкінг дається юристам дуже важко, так само важко їм відмовитися від використання канцеляризмів, говорити простою і зрозумілою мовою.

І все ж важливо розвивати свої комунікаційні навички, бо репутація — це результат не тільки того, що ви робите, але й того, про що ви говорите і що інші думають або говорять про вас (визначення Chartered Institute of Public Relations).

Як перевірити свою репутацію? Зворотним зв’язком. Запитуйте! У клієнтів, у партнерів, у потенційних і нинішніх співробітників. Якщо не впевнені, що вам дадуть відповідь щиро, залучайте незалежних консультантів для репутаційного аудиту. Тільки зворотний зв’язок дасть вам чітке розуміння того, де ви зараз, і дасть змогу позначити репутаційну мету. Ці рекомендації — не rocket science, це здоровий глузд, резюмує лектор.

Не робіть те, що модно, дорого, не повторюйте за конкурентами. Ставте собі питання, ставте цілі у термінах «ХТО повинен буде відчути, подумати, зробити ЩО» і це буде тільки ваша, унікальна репутаційна стратегія, яка точно призведе до успіху.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів