Секрети успіху медіації розкрила Галина Єрьоменко, лектор LHS

Сьогоднішній модуль «Досудове та альтернативне вирішення спорів» Lеgal High School розпочався з лекції про секрети успіху медіації. Про це слухачам розповіла Галина Єрьоменко, керівник і викладач Українського Центру Медіації (KMBS), медіатор CEDR (Великобританія), медіатор ТПП (Мюнхен), член міжнародної мережі тренерів з медіації (CEDR traners-network).

Лектор відзначила, що перший крок медіації — це завжди знайомство учасників процесу. Наступний крок — домовленість про принципи і правила, на яких тримається процес. У той же час процес медіації не завжди лежить у площині права, але завжди медіатор повинен розуміти інтереси сторін.

«Іноді люди хочуть домовитися, але насправді не знають, як це зробити. Тому одне із головних завдань медіатора — розширити контексти і поглянути на проблему очима всіх сторін», — відзначила пані Єрьоменко. Для реалізації цих завдань завжди необхідно ставити питання, навіть ті, на які відповідь може бути очевидною.

Крім того, вона нагадала, що медіатор — це людина, яка повинна стояти над проблемною ситуацією і не мати до неї особистого інтересу. Більше того, за словами лектора, дуже важливо, щоб сторони самі вибирали медіатора, оскільки це допоможе від початку збудувати довірчі відносини.

«Нам дуже важливо, щоб угоду, яка приймається за результатами медіації, було дотримано. У зв’язку з цим до процесу можуть бути залучені всі зацікавлені у вирішенні ситуації особи», — прокоментувала пані Єрьоменко.

Також, за словами спікера, дуже важливий аспект у процесі медіації — це конфіденційність, але вона може бути з обмеженнями, тож завдання медіатора полягає в обговоренні зі сторонами цих обмежень, щоб були враховані всі інтереси і не порушені права сторони.

Галина Єрьоменко наголосила на тому, що етап, на якому ми обговорюємо інтереси сторін, є одним з найважливіших у процесі медіації.

Детальніше лектор розповіла про зміст медіаційної угоди і процес її виконання.

Підбиваючи підсумки лекції, спікер підкреслила, що медіатор завжди працює з трьома основними групами навичок, які необхідно розвивати. Перша група — це виявлення змісту проблеми, в тому числі визначення інтересів сторін і планів вирішення конфлікту. Друга група — управління емоціями, включаючи, зокрема, вибудовування довіри. Третя група — керування процесом. «Але якщо медіатор не володіє комунікативними навичками, процес медіації може бути втрачено», — резюмувала лектор.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів