Слухачі дізналися, що треба зробити перед тим, як іти до суду і відстоювати права корпорації ROSHEN

Case-study на основі «кондитерських» спорів корпорації ROSHEN провели для слухачів Школи судової практики Legal High School Антон Полікарпов, керівник відділу інтелектуальної власності кондитерської корпорації ROSHEN, та Ігор Лучка, партнер ЮФ Kartushyn Partners.

Корпорація ROSHEN і власне фабрика вже давно займаються активною охороною об’єктів своєї інтелектуальної власності. За словами лекторів, на цей момент компанія є учасником 13 судових справ щодо захисту прав інтелектуальної власності.

Антон Полікарпов відзначив, що люди знають марку «Київський торт» і асоціюють її або з ROSHEN, або із заводом Карла Маркса, де раніше виготовлялися такі торти. Але часто траплялося, що в різних областях різні підприємства виготовляли «київські торти». Звісно, упакування таких виробів дещо відрізнялось, проте атрибути на них були такі ж: листя каштана, напис тощо. Лектор відзначив, що після звернення ROSHEN до цих підприємств виробництво таких виробів здебільшого припинялося. Вони, очевидно, вважали, що «київський торт» — така ж загальновживана назва, як і «наполеон».

Проте деякі підприємства не йшли на контакт і припиняли виробництво таких «київських тортів» тільки після рішення суду першої інстанції. Аналогічна ситуація з тортом «Золотий ключик», що був уперше виготовлений на кременчуцькій фабриці ROSHEN на початку 2000-х років і торгову марку щодо якого було зареєстровано 2005 року.

Лектори пояснили, що захищають у судах навіть право на такий елемент упаковки торта, як червона стрічка, що є відмінною рисою упакування всіх тортів ROSHEN. Вони аргументують свою думку щодо того, що ця червона стрічка є елементом ТМ, тим фактом, що вона викликає асоціативність. Як сказав Ігор Лучка, сам по собі знак, коли наноситься на продукт і вводиться в господарський обіг, може видозмінюватись, що тягне за собою саме таку асоціативність — покупець просто бере з полиці магазину коробку з червоною стрічкою, вважаючи, що це торт марки ROSHEN. До речі, соціальні опитування довели, що інколи люди помилково купували не ті торти саме через те, що сплутали упаковку.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів