Справи щодо поширення інформації, що вводить в оману, — на першому місці серед усіх порушень у сфері недобросовісної конкуренції — Вікторія Гладка-Батюк

Про знакові кейси АМКУ щодо поширення інформації, що вводить в оману, слухачам Legal High School розповіла Вікторія Гладка-Батюк, юридичний радник «Філіп Морріс Україна, Кавказ, Молдова», адвокат, к.ю.н. Вона нагадала визначення поняття «недобросовісна конкуренція» відповідно до Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» та наголосила, що основні групи порушень наведені у главах 2–4 Закону, проте їх перелік не є вичерпним.

Лектор виокремила таку групу порушень, як створення перешкод суб’єктам господарювання у процесі конкуренції та досягнення неправомірних переваг у конкуренції, та навела перелік їх видів. Зокрема, це дискредитація суб’єкта господарювання, схиляння до бойкоту суб’єкта господарювання, схиляння постачальника до дискредитації покупця (замовника), підкуп працівника чи посадової особи постачальника, підкуп працівника чи посадової особи покупця (замовника), досягнення неправомірних переваг у конкуренції та поширення інформації, що вводить в оману.

Саме на останньому виді порушення Вікторія Гладка-Батюк зосередила увагу слухачів Legal High School, наголосивши, що поширенням інформації, що вводить в оману, є:

— повідомлення суб’єкта господарювання;

— безпосередньо або через іншу особу;

— одній, кільком чи невизначеному колу осіб, в тому числі через рекламу;

— неповних, неточних, неправдивих відомостей, зокрема внаслідок обраного способу їх викладення, замовчування окремих фактів чи нечіткості формулювань;

— що вплинули або можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання (замовлення) чи реалізації товарів, робіт чи послуг цього суб’єкта господарювання.

Лектор навела чіткий, але не вичерпний перелік інформації, що вводить в оману. Зокрема, такою інформацією можуть бути відомості про: походження товару, виробника, продавця; спосіб виготовлення; джерела та спосіб придбання, реалізації; кількість, комплектність; споживчі властивості, характеристики, придатність до застосування; якість, стандарти; особливості реалізації товарів, робіт чи послуг; ціну і знижки.

Також було представлено річні звіти Антимонопольного комітету України за останні три роки у розрізі ринків та розподілу порушень у сфері недобросовісної конкуренції, на підставі якого лектор зробила висновок, що кількість справ щодо поширенням інформації, що вводить в оману, посідає стабільне перше місце серед усіх порушень у сфері недобросовісної конкуренції.

Лектор проаналізувала знакові справи про поширення інформації, що вводить в оману, та санкції, які були застосовані АМКУ до порушників. Крім того, вона звернула увагу слухачів Legal High School на практику АМКУ щодо інформації про продукцію з позначенням «еко» та «екологічний» і вказала на наявність спеціального законодавства, яке регулює вимоги до такого виду продукції.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

Кошик