Телерадіокомпанії впливають на суспільну свідомість, – зазначив лектор LHS Руслан Шевчук

«Інформація про кінцевих бенефіціарів (контролерів), яка надається Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, може відрізнятись від інформації, яка надається банкам. Можлива ситуація, коли в ЄДР буде одна картина, а в спеціальній звітності – інша»,звернув увагу присутніх Руслан Шевчук, заступник директора з правових питань медіа-групи StarLightMedia, під час своєї лекції в рамках Школи корпоративного права та М&А Legal High School, розповідаючи про кінцевих бенефіціарних власників у медіа-середовищі.

Лектор підкреслив, що ця сфера досить врегульована на законодавчому рівні, тому компанії повинні здійснювати цілий комплекс заходів, щоб відповідати певним вимогам.

Найбільший обсяг інформації надають суспільству телерадіокомпанії. До них відносяться телебачення, радіо, провайдери, та уже в найближчому майбутньому – багатокористувацькі платформи (VOD). Що у них спільного? І чому взагалі вирішили регулювати відносини кінцевого бенефіціарного власника саме в цих сферах? Все просто: це компанії, які в результаті своєї діяльності надають людям інформацію, на основі якої ті формують свій світогляд.

Руслан Шевчук зазначив, що VOD-платформи впливають на нас певним чином, а саме: вони пакетують, тобто обирають, що саме ми будемо дивитись та сприймати. В медіа-сфері найбільшу частину роботи займає підбір інформації для глядачів. Статистика свідчить, що не більше 5% глядачів шукають інформацію самостійно, а 95% – заходять на сайти і «споживають з блюдечка» те, що їм пропонують платформи.

Визначення кінцевого бенефіціарного власника надано в Законі України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», де зазначено, що така фізична особа має володіти часткою в понад 25%. Проте в Законі України «Про телебачення і радіомовлення» йдеться про фізичний вирішальний вплив на реалізацію бізнесу та про частку в суб’єкті інформаційної діяльності без прив’язки до 25%.

Тому відповідно до різних нормативно-правових актів здійснюється різна практика. Вирішення цього питання можливе у разі, якщо вся інформація про структуру власності та бенефіціаріїв відображатиметься на сайті телерадіоорганізацій та буде доступною для будь-якої особи, звісно, з урахуванням вимог про захист персональних даних.

Руслан Шевчук також проаналізував деякі обмеження щодо того, хто не може бути засновником чи не може брати участь у телерадіоорганізації, а також деталі процедури щорічного розкриття інформації про структуру власності компаній.

Лектор наголосив, що ми не стоїмо осторонь технологічного прогресу, тому з 2018 року медіа можуть надавати інформацію про структуру власності Національній раді з питань телебачення та радіомовлення через модуль офіційного веб-сайту Національної ради. Для цього кожен суб’єкт подає заявку та вказує свій сайт (живий і постійний).

Наприкінці лекції розглянули питання відповідальності за неподання або несвоєчасне подання інформації про структуру власності, в тому числі й інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера).

МЕНЮ

LegalHighSchool