Тренінг з мистецтва публічного виступу в LHS провела Світлана Василенко

Про мистецтво публічного виступу спеціально для АО «Перший радник» розповіла Світлана Василенко, експерт-консультант з техніки мовлення і риторики, ведуча «Київ 98 ФМ» і телеканалу «Київ». Пані Василенко підкреслила, що будь-яка публічна поява — це не тільки виступ у класичному розумінні, це може бути і співбесіда, і зустріч з партнером, і переговори, і інтерв’ю.

Як зазначила лектор, при підготовці до публічного виступу слід звертати увагу на чотири аспекти: голос, тіло, розумність і мовлення. Якщо людина говорить занадто швидко, аудиторія від цього швидко втомлюється. А ось якщо ми говоримо повільно, то людині стає просто нудно. Монотонність мовлення також варто відсунути на другий план.

Для коректної роботи з власним тілом можна використовувати танці — це поліпшить поставу, жести і загальну координацію. Лектор зазначила, що українська і російська мови вимагають жестикуляції. Красива жестикуляція сприяє швидшому досягненню довіри опонента.

Щоб ліпше запам’ятовувати текст, лектор рекомендує працювати з дрібною моторикою: при запам’ятовуванні тексту перебирати гречку або рис.

Під час виступу вдихати слід виключно через ніс, а дихати — діафрагмою. «Вдих — це розслаблення», — констатує Світлана Василенко. Вдих треба робити на чотири цифри, а видих — одним різким рухом з «підтягуванням» живота в процесі.

Спікер рекомендує в процесі публічного виступу вибирати комфортні одяг і взуття, прикраси не повинні створювати шум. Необхідно відпрацьовувати міміку на камеру або перед дзеркалом, а для виступу вибирати зручні пози. Мікрофон при цьому варто тримати «робочої» рукою.

«Універсальне правило — поставити собі два питання: хто моя аудиторія (кому виступ призначається) і навіщо це їм: чим більше ви напишете про них, тим краще ви будете розуміти свою аудиторію», — пояснила доповідачка. Під час виступу кожні сім хвилин потрібно змінювати темп, інтонацію, висоту голосу, ідеальний розмір пропозиції — сім слів. Складні слова можна використовувати, але обов’язково пояснювати їх. Для ілюстрацій можна знайти доречні цитати, афоризми, статистичні дані.

Світлана Василенко рекомендує також знати словниковий запас своєї аудиторії. «Аудиторія — це жінка, а жінка любить вухами», — резюмувала лектор.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

Кошик