У фокусі уваги слухачів LHS суттєві умови M&A, про які розповів Михайло Лукашенко, радник ЮФ Aequo

У продовження блоку структурування M&A Михайло Лукашенко, радник ЮФ Aequo, провів лекцію на тему «Суттєві умови M&A. Warranties та Indemnity».

Які умови необхідно виконати для того, щоб закрити угоду? Запитав на початку лекції слухачів LHS Михайло Лукашенко. По-перше, треба усунути проблеми, які покупець виявив у процесі перевірки компанії або бізнесу (due diligence). По-друге, потрібно отримати дозволи регуляторів, наприклад Антимонопольного комітету.

Щодо оплати угоди, лектор навів як приклад два способи коригування ціни. Перший спосіб — звітність на закриття (completion accounts). У цьому випадку розрахунок проводиться на момент закриття угоди, його основою є спеціально підготовлена звітність, а ціна або її частина сплачується після закриття угоди. Такий спосіб оплати привабливіший для покупця, відзначив лектор. Другий спосіб відомий як закрита коробка (locked box). Тут розрахунок проводиться на певну дату до закриття угоди, основа для розрахунку — звітність на кінець періоду (до закриття угоди), економічний інтерес переходить до покупця до закриття угоди, а ціна може бути сплачена до або в момент закриття. Такий спосіб оплати може бути більш привабливим для продавця, стверджує експерт.

Далі Михайло Лукашенко розповів про гарантії (warranties) та наслідки їх порушення. Гарантії — це перш за все заява продавця про стан компанії або бізнесу. Лектор відзначив, що гарантії зазвичай покривають всі суттєві аспекти бізнесу, в тому числі ведення обліку; операції після дати останньої фінансової звітності; угоди з пов’язаними особами; наявність боргового фінансування та відповідних забезпечень; підтвердження права власності на ключові активи; розкриття умов ключових комерційних контрактів; податкові гарантії; відповідність регуляторним вимогам (ліцензії, дозволи).

Наслідком порушення гарантій може бути відшкодування збитків покупця, при цьому покупець повинен довести, що гарантія порушена і внаслідок її порушення зменшилася вартість компанії або бізнесу.

Гарантія — це своєрідна форма ретроспективного коригування ціни, підкреслив лектор. Так, покупець отримує засіб захисту у разі, якщо гарантії щодо бізнесу або компанії виявляються некоректними.

Крім того, гарантії можуть служити способом отримання інформації про компанію. Оскільки продавець не несе відповідальності за порушення гарантії, якщо він повідомив покупцеві про проблему, продавець отримує мотивацію розкрити реальний стан справ у компанії або бізнесі.

Також Михайло Лукашенко розповів про зобов’язання з відшкодування шкоди (indemnity). Йдеться про обіцянку продавця відшкодувати покупцеві збитки, які виникають з конкретної причини (indemnified event). Так, наслідками настання такої події (indemnified event), зокрема, буде безумовне зобов’язання відшкодувати збитки (немає зобов’язання показувати зв’язок між подією і зменшенням вартості компанії).

Окрему увагу пан Лукашенко приділив можливим способам обмеження відповідальності покупця за порушення гарантій.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів