Уже на старті взаємовідносин з клієнтом треба визначити мету, цінності та користь, яку отримає клієнт від участі захисника, — Денис Овчаров

Блок «Адвокат бізнесу: захист юридичних осіб та їх керівників» Школи кримінальної практики Legal High School відкрив лекцією на тему «Договір про надання правової допомоги юридичній особі: особливі умови для ефективного захисту» Денис Овчаров, партнер ЮК Legal House. Він розділив комунікацію з клієнтом на усну та письмову і наголосив, що при комунікації з юридичною особою важливо здійснювати її лише з тією особою, яка ухвалює рішення, бо комунікація через інхауса може викликати ефект «зіпсованого телефону». При цьому він відзначив, що складність комунікації з юридичними особами полягає саме в тому, що, як правило, рішення ухвалює не одна особа.

Так само важливо, на думку лектора, визначити наперед, які саме дії захисника будуть оплачуватися. Потрібно одразу домовлятися про можливість отримання послуг на виплат та про знижки, бо чим вищий статус компанії, якій ви надаєте послуги, тим більше потім буде запитань щодо порядку виставлення рахунку, його узгодження та оплати.

Денис Овчаров порадив ніколи не кредитувати клієнта на початковій стадії надання юридичних послуг, аби у подальшому не виступати як колектор, і намагатися отримати чесно зароблені кошти. Навпаки, він вважає доцільним брати з клієнта передплату, адже в умовах кризи є неприпустимим чекати два-три місяці сплати виставленого рахунку. Цю передплату можна називати по-різному: страховою сумою, гарантованим платежем тощо.

Говорячи про гонорар як форму винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту, Денис Овчаров підкреслив, що порядок обчислення гонорару (фіксований розмір чи погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.

Лектор звернув увагу на нормативну базу, яка визначає форму та зміст договору про надання правової допомоги, навів приклад такого договору, опираючись на власний багаторічний досвід, порадив уважно ставитися до складання тексту договору про надання юридичних послуг та не використовувати шаблонні документи. На його думку, вже на старті взаємовідносин із клієнтом треба визначити мету, цінності та користь, яку отримає клієнт від участі захисника. Не менш важливо визначити межі компетенції адвоката: що він повинен робити і що він робити не повинен, особливо коли це пов’язано з порушенням закону.

Денис Овчаров застеріг слухачів Legal High School від ролі веденого у парі «клієнт — адвокат», бо це не лише знижує ефективність роботи захисника, але і його вартість в очах клієнта. Так, він рекомендував займати проактивну позицію і не пропонувати клієнту розмаїття тактик захисту, а обрати єдину, на його думку, правильну і чітко її дотримуватися.

Назагал потрібно розробити «дорожню карту» лінії захисту, її часове «оцифрування», кошторис та визначити суму передплати, яка б дала змогу почати ефективну роботу. Важливо наперед проговорити з клієнтом, що оплачується не лише безпосередня участь у слідчій дії, а увесь спектр послуг з підготовки участі у цій слідчій дії: усні та письмові консультації, участь у переговорах, обговорення позицій тощо.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів

Кошик