«В українських реаліях принципи корпоративного управління впроваджуються дуже повільно» — Олег Мальський, партнер МЮГ Eterna Law

Про врегулювання питань корпоративного управління з проекцією на компанії FMCG і Retail ринку в рамках Спецкурсу Legal High School для адвокатів сфери FMCG & Retail розповів партнер, керівник практики корпоративного права та M&A МЮГ Eterna Law Олег Мальський.

Як зазначив лектор, корпоративне управління може включати в себе дуже багато елементів, і єдиного визначення, що ж таке корпоративне управління або стандарти корпоративного управління, немає. Найбільш поширене визначення, за словами Олега Мальського, фактично зводиться до питання комунікацій між виконавчими органами, наглядовою радою, акціонерами і стейкхолдерами з метою підвищення вартості компанії, збільшення вартості акцій і виплати дивідендів.

«Фактично це повинен бути такий механізм комунікацій, який допомагав би в довгостроковій перспективі підвищувати цінність компанії і прибуток акціонерів», — наголосив Олег Мальський. При цьому він звернув увагу на те, що якщо сприймати будь-яку компанію як окрему юридичну особу, то її цілі і цілі акціонерів можуть не збігатися.

За словами Олега Мальського, корпоративне управління є важливим і необхідним для великих публічних компаній у країнах, в яких на біржі є ліквідність, і тоді це має прямий економічний зміст. У країнах, в яких ліквідності на біржах не особливо багато, в яких концепція публічних компаній практично відсутня і залучення фізичних осіб як інвесторів-акціонерів практично не здійснюється, принципи корпоративного управління є переоціненими, оскільки для багатьох компаній середнього і малого розміру корпоративне управління може бути зведене до власника, генерального директора (дирекції у вигляді команди топменеджерів) і начальника служби безпеки.

«З юридичної точки зору, підприємству для впровадження хорошого корпоративного управління необхідно розібратися у відповідальності посадових осіб і підсилити таку відповідальність договорами про матеріальну відповідальність», — підкреслив Олег Мальський.

Говорячи про новели корпоративного законодавства, лектор відзначив появу концепції стейкхолдерів. «До стейкхолдерів відносять потенційні групи впливу — органи державної влади, місцевого самоврядування та всіх, з ким стикається підприємство в своїй діяльності. І згідно з принципами корпоративного управління підприємство повинно мати відкритий і ефективний рівень спілкування зі стейкхолдерами», — вважає партнер МЮГ Eterna Law.

Але найважливішою, на думку Олега Мальського, в корпоративному управлінні є система внутрішнього контролю та етики, яку можна розділити на систему внутрішнього контролю (аудиту), коплаєнс, розробку кодексу етики та впровадження політик щодо запобігання корупції і конфлікту інтересів.

Також лектор наочно продемонстрував приклад розробленої карти ризиків для компаній FMCG & Retail сфери. Таку карту необхідно складати по кожному департаменту або відділу компанії для розуміння, в яких департаментах такі ризики можуть виникнути.

«Але система контролю і стандартів етики — це найважливіша складова корпоративного управління, оскільки вона дозволяє зрозумілим методом досягти збільшення цінності компанії, мінімізувати втрати і потенційні ризики від неправомірних дій всередині компанії», — зазначив Олег Мальський, завершуючи свій виступ.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

Кошик