Відсутність ефективного законодавства не означає, що інвестиції не буде реалізовано

«Насправді не було реалізовано жодного концесійного договору в морських портах. Це підтверджує недосконалість профільного законодавства», — відзначила Ольга Копійка на другій лекції модуля «Практичні приклади ДПП у морських портах України. Нетипові форми ДПП».
Серед найбільших портів України лектор назвала Одесу, Чорноморськ, Південний та Миколаїв. У перших трьох випадках це глибоководні порти, проте Миколаїв усе ж займає друге місце за кількістю зернових вантажів, хоча й не є глибоководним. У цей порт було вкладено суттєві інвестиції. «Відсутність ефективного законодавства не означає, що інвестиції не буде реалізовано», — зазначила Ольга Копійка. У цьому випадку, за її словами, були реалізовані договори оренди. У той же час подібна форма не є типовою для ДПП, але за багато років саме оренда стала ефективним механізмом його реалізації.
Назвала лектор і мінуси, властиві такій формі партнерства. Зокрема, є ризик заблокування процедури конкурсу недобросовісними заявниками.
У той же час, на відміну від концесійного законодавства, профільним законодавством про оренду чітко передбачені процедури оренди державного майна. Ще одним позитивним моментом є простота і зрозумілість реалізації процедур укладання договорів про оренду. Крім того, орендарям надається переважне право на приватизацію об’єктів, щодо яких здійснене «поліпшення» в розмірі не менш ніж 25% залишкової вартості.
Також лектор розповіла про спільну діяльність як форму ДПП. Така форма сьогодні є рідкісною і передбачає ряд корупційних схем. По суті, подібних проектів останнім часом було небагато, нові не з’являються.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів