Вікторія Огриза: «Споживач сприймає спілкування, а не рекламу»

Честь закрити перший день Спецкурсу для адвокатів сфери FMCG & Retail випала Вікторії Огризі, керівнику юридичного департаменту PepsiCo в Україні.

Лектор відзначила, що юрист має знати і розуміти тренди, які супроводжують маркетинг. Юрист повинен оцінювати не тільки юридичні ризики та наслідки в межах законів, а також передбачати реакцію споживачів як на бренд, так і на компанію. Практика останніх років показала нову тенденцію: для реклами важлива не власне ідея переконати споживача купити продукт, а можливість донести споживачу цінність продукту і те благо, яке він може мати, споживаючи саме ваш продукт. Споживачі зараз концентруються на соціальному значенні бренда, благодійності, позитивних емоціях та аполітичності. Серед тенденцій: низька толерантність до подій-тригерів, особистих думок популярних осіб та блогерів і їх безпосереднє ототожнення з рекламодавцем.

Законодавчою базою маркетингових кампаній є Цивільний кодекс України, Закони України «Про рекламу», «Про авторське право і суміжні права», «Про захист прав споживачів», «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», «Про захист від недобросовісної конкуренції», «Про телебачення та радіомовлення», «Про телекомунікації», «Про захист персональних даних».

Як зазначила Вікторія Огриза, серед популярних напрямів маркетингових кампаній — колаборація з блогерами. Варто пам’ятати, що права та обов’язки мають бути зафіксовані у договорі, необхідне позначати взаємозв’язок блогера з рекламодавцем. Блогер не має право змінювати контент на власний розсуд чи використовувати ім’я компанії та її бренди у власних цілях. Він також зобов’язаний видаляти неприйнятний контент, що може мати негативний PR-ефект. Поки що спеціального регулювання такого просування немає, але власна внутрішня політика щодо реклами і точки контролю можуть врегулювати ці прогалини.

Вікторія Огриза підкреслила, що основне правило роботи у соціальних мережах — споживач сприймає спілкування, а не рекламу. У компанії завжди має бути публічна позиція щодо того, що вона говорить і як.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

Кошик