Захист ТМ у мережі інтернет — тема лекції Аліни Подоляк

Про порушення права на торгову марку в мережі інтернет розповіла слухачам Legal High School Аліна Подоляк, керівник практики інтелектуальної власності МЮГ Eterna Law. На її думку, фактори, що впливають на правове регулювання відносин у мережі, — це позатериторіальний, глобальний характер мережі інтернет, швидкість обміну даними і територіальний характер національних законів, які лише фрагментарно врегульовують онлайн-активність. Відтак, головними проблемами є віднайдення національних правових норм, що застосовуються до конкретних правовідносин; вибір ефективного способу захисту (як через суд, так і через альтернативні шляхи) та встановлення юрисдикції (компетенції) судів й інших органів.

Значну увагу лектор приділила способам доказування порушення прав на ТМ в інтернеті. Говорячи про алгоритм захисту, лектор зазначила, що першими кроками можуть стати звертання зі скаргою до Google та Facebook. Скарги подаються через спеціальні форми — надається інформація про заявника, про права на знак (номер реєстрації тощо), опис суті порушення. Форми подання і правила практично однакові для обох мереж. У разі наявності підстав, як Facebook, так і Instagram, можуть видалити контент або сторінку, яка порушує права. При цьому сервіси попереджають, що можуть не мати права на видалення таких матеріалів, тобто немає стовідсоткової гарантії видалення чи блокування.

Крім того, лектор наголосила слухачам Legal High School на тому, що особа, права якої порушено, може звернутися до АМКУ з вимогою про визнання факту недобросовісної конкуренції, припинення недобросовісної конкуренції, офіційне спростування за рахунок порушника поширених ним неправдивих, неточних або неповних відомостей та накладення штрафу.

Якщо АМКУ визнає певні дії неправомірним використанням комерційного (фірмового) найменування, торгової марки, позначення або оформлення упаковки товарів суб’єкта господарювання, органи АМКУ або особа, права якої порушені, має право звернутись до суду з позовом про вилучення відповідних товарів із неправомірно використаним позначенням як у виробника, так і у продавця. На підставі рішення АМКУ заявник може звернутися до суду з вимогою про відшкодування шкоди, завданої неправомірними діями порушника.

Аліна Подоляк проілюструвала наведені тези прикладами з власної практики та судової практики вирішення спорів стосовно порушення прав на ТМ у мережі інтернет.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів