Завдання юристів полягає в тому, щоб не допустити на ринок товари, які можуть містити прояви недобросовісної конкуренції, — Ірина Дячук

Про практику АМКУ щодо недобросовісної конкуренції йшлося у рамках лекції Ірини Дячук, заступника директора юридичного департаменту FOZZY GROUP. Як ілюстрацію вона навела слухачам Legal High School результати звіту Антимонопольного комітету України за 2019 рік, з якого випливає, що основними порушеннями були поширення інформації, що вводить в оману (141 випадок), та неправомірне використання позначень (11 випадків).

Розглядаючи питання недобросовісної конкуренції, лектор навела критерії, за якими АМКУ визначає добросовісність. Вона зазначила, що якщо йдеться про рітейл, то будь-який товар, який пропонується до продажу за своїм зовнішнім виглядом, якісними властивостями та інформацією про нього, яка ретранслюється споживачу, може викликати увагу органів АМКУ.

Лектор, зокрема, зазначила, що аналізується як текстова інформація у вигляді маркування чи рекламних матеріалів тощо, так і графічна інформація, адже всі зображення, які бачить споживач, несуть у собі семантичний зміст і в комплексі з текстовою інформацією оцінюються АМКУ.

Відповідно, запуск будь-якого продукту на ринок, починаючи від розробки назви товару, маркування, упаковки, графіки на цьому товарі, рекламних матеріалів у комплексі, можуть мати прояви недобросовісної конкуренції, тож завдання юристів, які супроводжують ці процеси, полягає, на думку Ірини Дячук, в тому, щоб не допустити на ринок ті товари, які своїм зовнішнім виглядом можуть ретранслювати і містити прояви недобросовісної конкуренції. Якщо ж на ринку все ж з’являється такий товар, то суб’єкти господарювання, права яких порушені, мають усі законодавчі механізми для захисту порушеного права через органи АМКУ.

У свою чергу, АМКУ має право надавати висновки у формі рекомендаційних роз’яснень щодо відповідності дій суб’єктів господарювання основним положенням Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», зокрема, копіювання зовнішнього вигляду виробу, поширення інформації, що вводить в оману, тощо. Відповідно, якщо на етапі запуску продукту на ринок виникають сумніви у тому, чи певний елемент маркування, назва продукту або певна графіка можуть мати прояви недобросовісної конкуренції, то ліпше попередити таку ситуацію і отримати висновок АМКУ.

Ілюструючи наведені тези, лектор зробила короткий огляд останньої практики АМКУ. Зокрема, було наведено приклади недобросовісної конкуренції у вигляді схожості упаковок товарів продовольчої та непродовольчої груп, повідомлення неточних даних на етикетках та контретикетках алкогольних напоїв, неправомірного використання назви і оформлення упаковки, введення в оману виробниками молочної продукції, антисептиків та соків.

З метою недопущення випадків недобросовісної конкуренції Ірина Дячук порадила слухачам Legal High School проводити комплексний аудит проєктів бізнесу, моніторити практику АМКУ та судову практику з цих питань, отримувати та аналізувати висновки АМКУ у формі рекомендаційних роз’яснень.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
Кошик